Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCAN, Tuncer
dc.contributor.authorŞİMŞEK, İrfan
dc.date.accessioned2021-03-03T12:19:06Z
dc.date.available2021-03-03T12:19:06Z
dc.identifier.citationCAN T., ŞİMŞEK İ., Eğitimde Yeni Teknolojiler: Sanal Gerçeklik, "Eğitim Teknolojlierli Okumaları 2016", İşmnan A., Odabaşı H.F., Akkoyunlu B., Editör, Ayrıntı Yayınları, Ankara, ss.351-362, 2016
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.otherav_2d48e352-ccac-4817-8f18-b839543cbaec
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/35068
dc.identifier.urihttp://www.tojet.net/e-book/eto_2016.pdf
dc.description.abstractGerçek yaşamda gelişmekte olan teknolojilerin eğitim dünyasına da yansı- ması kaçınılmazdır. Günümüzde sanal gerçeklik kavramı askeri, tıp ve eğlence gibi birçok alanda kullanılmaktadır. Bu teknolojilerin amacı insan yaşamını ko- laylaştırmak ve bu bağlamda da eğitim teknolojileri, her geçen gün öğrenci ve öğretmenlere yönelik yeni olanaklar ve fırsatlar yaratmaktadır. Bu teknolojilere bir örnek olarak sanal gerçeklik gösterilebilir. Gerçek dünyayı olduğu gibi eğitim dünyasını da etkilemekte olan sanal gerçeklik kavramı eğitimi her an ve her yerde olacak biçimde dönüştürmektedir. Çeşitli sanal ortamlar ve görüntüleme sistem- leriyle öğrenilmesi gereken içerik okul ve sını ardan bağımsız sunulabildiği gibi, dış dünyadaki içerik de okullara ve sını ara ucuz ve güvenli bir biçimde sunula- bilmektedir. Bu içeriğin çeşitli uygulamalarla öğretmenler tarafından da tasarla- nabilmesi öğretmenlere de özgürlük ve özgünlük sağlamaktadır. Sanal gerçeklik gerçeklik hissi sağlayarak öğrencilerin bu ortamlara daldırılmasına ve bu sanal ortamlarda bütün duyular kullanılarak diğer insanlarla veya avatarlarla gerçek- mişçesine erişebilmesini kolaylaştırır. Öğrenciler bu ortamlara istedikleri zaman erişebilir ve zaman ve mekandan bağımsız olarak eğitim olanak ve fırsatlara ulaşa- bilirler. Bu bağlamda; sanal gerçekliğin eğitimde de çeşitli konularda kullanılmaya başlandığı görülmektedir. Bu alan ve konulara bakıldığında da askeri eğitim, tıp eğitimi, cerrahi eğitim, hemşirelik eğitimi, dil öğretimi, çevirmenlik eğitimi, temel bilimler eğitimi alanlarında yoğunlaşma olduğu gözlemlenmiştir. Anahtar Kelimeler: sanal gerçeklik, eğitimde yeni teknolojiler, eğitim tek- nolojieri
dc.language.isotur
dc.publisherAyrıntı Yayınları
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.subjectSosyal Bilimler Genel
dc.titleEğitim Teknolojlierli Okumaları 2016
dc.typeKitapta Bölüm
dc.contributor.departmentİstanbul Üniversitesi , Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi , Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
dc.contributor.firstauthorID624661


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster