Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAlkan, Makbule
dc.contributor.authorTanrıverdi, Haluk
dc.date.accessioned2021-03-03T12:03:07Z
dc.date.available2021-03-03T12:03:07Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationTanrıverdi H., Alkan M., "Girişimcilerin, Girişimcilik, İnovasyon Yapma, İnovatif Düşünce ve İnovatif Girişimcilik Düzeylerinin İncelenmesi", Journal of Current Researches on Business and Economics, cilt.8, sa.1, ss.1-26, 2018
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.otherav_2b8e849b-bbd0-4ac4-8e02-86c381e1d540
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/34028
dc.identifier.urihttps://avesis.istanbul.edu.tr/api/publication/2b8e849b-bbd0-4ac4-8e02-86c381e1d540/file
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, girişimcilerin girişimcilik, inovasyon yapma, inovatif düşünce ile inovatif girişimcilik düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Araştırma, Marmara Bölgesi’nde bulunan küçük ve orta büyüklükteki işletme sahibi girişimcileri kapsamaktadır. Buna göre farklı sektörlerde faaliyet gösteren ve araştırmayı kabul eden 201 girişimci çalışma kapsamına dâhil edilmiştir. Çalışma ilişkisel tarama modeline dayanmaktadır. Araştırmada 4 boyutlu anket uygulaması yapılmıştır. Bunlar girişimcilik ölçeği, yenililik yapma ölçeği, inovatif düşünce ölçeği ile inovatif girişimcilik ölçekleridir. Araştırmada kullanılan ölçekler araştırmacılartarafından geliştirilmiştir. Araştırmada elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 21.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmada araştırmaya katılan girişimcilerin; girişimcilik, inovasyon yapma, inovatif düşünce ile inovatif girişimcilik düzeyleri arasında anlamlı ilişkilerin olduğu görülmüştür. Buna göre; girişimcilerin inovatif girişimcilik düzeyleri üzerinde girişimcilik, inovasyon yapma, ve inovatif düşücenin olumlu etki yaptığı ortaya çıkmıştır. Araştırmadan çıkan sonuçlara göre girişimcilerin inovatif girişimcilik özelliklerini arttırmaları için, girişimcilik özelliğine, inovasyon yapma düzeylerinin gelişimine ve inovatif düşünce düzeylerini geliştirmeleri gerektiği söylenebilir.
dc.language.isoeng
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.subjectİşletme
dc.subjectİŞ
dc.subjectEkonomi ve İş
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.titleGirişimcilerin, Girişimcilik, İnovasyon Yapma, İnovatif Düşünce ve İnovatif Girişimcilik Düzeylerinin İncelenmesi
dc.typeMakale
dc.relation.journalJournal of Current Researches on Business and Economics
dc.contributor.departmentDiğer Kurumlar , ,
dc.identifier.volume8
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage1
dc.identifier.endpage26
dc.contributor.firstauthorID2199074


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster