Show simple item record

dc.contributor.authorCAMCI ERDOĞAN, Sezen
dc.date.accessioned2021-03-03T11:04:09Z
dc.date.available2021-03-03T11:04:09Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationCAMCI ERDOĞAN S., "Üstün Zekâlılar Öğretmenliği Adaylarının Gözlerinden Bilim İnsanları", YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, cilt.15, sa.1, ss.130-155, 2018
dc.identifier.issn1305-2020
dc.identifier.otherav_25e5378c-1c2a-4653-a8f7-c934aed65416
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/30364
dc.description.abstractÇalışma, üstün zekâlılar öğretmenliği adaylarının bilim insanlarına yönelik sahip olduğu imajların incelenmesini amaçlamaktadır. Nitel araştırma modeli ile yürütülen çalışmaya, üstün zekâlılar öğretmenliği adaylarından oluşan 87 kişilik gönüllü bir grup katılmıştır. Veriler Chambers (1983) tarafından geliştirilen Bir Bilim İnfsanı Çiz Testi (The Draw A-Scientist Test) ve açık uçlu sorularla toplanmıştır. Öğrenci çizimleri bilim insanının özelliklerine (dış görünüş, cinsiyet vb.) ait farklı kriterler açısından değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçları, daha önce yapılan çalışmalara paralel sonuçlar vermiş ve öğretmen adaylarının bilim insanı imajlarının standart olduğu, bilim insanlarının genellikle gözlüklü, laboratuvar önlüğü giymiş, iç ortamda deney tüpleri, beherler ile çalışan, kitap ve teknoloji ürünleri kullanan ve baskın olarak yalnız olarak çalışan erkekler olduğu ortaya çıkmıştır.
dc.language.isotur
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.subjectSosyal Bilimler Genel
dc.titleÜstün Zekâlılar Öğretmenliği Adaylarının Gözlerinden Bilim İnsanları
dc.typeMakale
dc.relation.journalYÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
dc.contributor.departmentİstanbul Üniversitesi , Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi , Özel Eğitim Bölümü
dc.identifier.volume15
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage130
dc.identifier.endpage155
dc.contributor.firstauthorID622714


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record