Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGEMİCİ, Nurettin
dc.date.accessioned2021-03-03T08:14:44Z
dc.date.available2021-03-03T08:14:44Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationGEMİCİ N., "MEVLANA CELALEDDİN-İ RUMİ’NİN ÖĞRETİSİNİN ESASLARI HAKKINDA", Akademik Bakış, sa.54, ss.1035-1050, 2016
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.otherav_167b6f84-6960-4958-bcb6-f3a676f218ae
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/20439
dc.identifier.urihttp://www.akademikbakis.org/dergi//mevlana-celaleddin-i-ruminin-ogretisinin-esaslari-hakkinda201604.pdf
dc.description.abstractMevlana'nın öğretisi özünde insan-ı kâmile ulaşmayı hedeflemektedir. Mevlana'nın hayatı çocukluğundan başlayarak iyi tetkik edilirse eserlerine yansıttığı yüksek fikirlerin nüvesini, hayat hikâyesinde görebiliriz. Ortaya koyduğu eserleri bugün pek çok dilde beğeniyle okunmaktadır. Her şeyden önce onun eserlerinde ortaya koyduğu şarap, cezbe, ruhen özgürleşmek ve mutluluk meselelerine yaklaşımları kendisinden önce yaşamış İslam mütefekkirlerin yaklaşımları ile farklılık arz eder. Mevlana'nın kullandığı temalar klasik dini kitaplardan da farklıdır. O, eserlerinde ele aldığı konularda katılık ve taassuba düşmemiştir. Onun hoşgörü odaklı anlayışı onu her dönemde ilgi odağı haline getirmiştir. Bu farklı yorumları içinde barındıran üslubu sebebiyle Mevlana çoğunluk tarafından kabul görmüştür. Çünkü onun şiirlerinde geçen bütün mısraları herkes kendi anlayışına göre yorumlayabilmektedir. Günümüze kadar Mevlana hakkında yapılan sayısız ilmi çalışma onun yüksek dehasının yansıması olan eserlerinin anlaşılması için gösterilen muazzam çabanın bir işaretidir. Mevlana'nın dile getirdiği hususlar genel anlamda İslam toplumunda olumlu yankı bulmuştur. Abstract Rumi's teachings in essence aims to achieve perfect human being (insanı kâmil). Rumi's life starting from his childhood, if well examined, the core of his high ideas that reflect his works, can bee seen in his life story. The corpus created by him has been translated into innumerable languages and received enormous interest from all over the globe. First of all, his approaches to the various questions such as wine, mystical ecstasy, spiritual freedom and happiness are quite different from those of his former Islamic scholars. And the themes he referred to differ from the classics of theology. He avoided any kind of fanaticism and narrowmindedness. His toleranceoriented vision puts him in the spot in all ages because of his approach that welcomes different interpretations, in this sense Rumi is accepted by the majority. In other words, his verses are open to various interpretations depending on the worldview of the reader. Infinite number of works on Rumi is a sign of the big efforts to make sense of his corpus that is a reflection of his genius. The ideas expressed by him are generally gained a positive echo in the Islamic world.
dc.language.isoeng
dc.subjectSosyal Bilimler Genel
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.titleMEVLANA CELALEDDİN-İ RUMİ’NİN ÖĞRETİSİNİN ESASLARI HAKKINDA
dc.typeMakale
dc.relation.journalAkademik Bakış
dc.contributor.departmentİstanbul Üniversitesi , İlahiyat Fakültesi , İslam Tarihi Ve Sanatları
dc.identifier.issue54
dc.identifier.startpage1035
dc.identifier.endpage1050
dc.contributor.firstauthorID619608


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster