Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTÜRKER, Fatih Mehmet
dc.date.accessioned2021-03-03T08:04:01Z
dc.date.available2021-03-03T08:04:01Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationTÜRKER F. M. , "WEB-BASED DISTANCE EDUCATION TURKISH FOREIGN LANGUAGE TEACHING METHODS", Route Educational & Social Science Journal, cilt.1, sa.2, ss.89-100, 2014
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.otherav_15824e98-d32c-490c-9e83-b12b2caa5c08
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/19824
dc.identifier.urihttp://www.ressjournal.com/Makaleler/341273109_7%20Fatih.pdf
dc.description.abstractÖzet Bu çalışmanın amacı, yabancı dil olarak web tabanlı uzaktan Türkçe öğretimi için hazırlanan öğretim sitelerinin hangi öğretim modeline göre hazırlanması gerektiği konusuna dikkat çekmek ve temel öğretim modellerinin bu alandaki kullanılabilirliğini tartışmaktır. Türkçenin web tabanlı ortamlarda yabancı dil olarak öğretilmesi amacıyla ülkemizde yapılan çalışmalar sınırlıdır. İçinde bulunduğumuz yıl itibariyle bu alanda bir kısım çalışmalar yapılmakla birlikte bu çalışmaların yeterli olduğunu söylemek mümkün görünmemektedir. İngilizce başta olmak üzere, dünyada konuşulma alanı geniş olan Arapça, Fransızca, Rusça, Almanca ve İspanyolca gibi dillerin web tabanlı ortamlarda yabancı dil olarak öğretilmesi amacıyla pek çok internet sitesi hazırlanmış olmasına rağmen, Türkçe için Avrupa Dil Portfolyasına (ADP) uygun olarak hazırlanmış web tabanlı öğrenme ortamları tam olarak hazırlanamamıştır. Dil öğretiminin tarihi günümüze kadar pek çok değişikler içermekle birlikte bu değişikliklerin temel nedeninin araştırmacıların en iyi yöntemi bulma arayışları, coğrafi koşullar ve ülkelerin uyguladıkları dil politikalarından kaynaklandığı görülmektedir. Örgün eğitim kurumlarında yüz yüze eğitim için geliştirilen öğretim modelleri örgün eğitim için yenilikler sunsa bile, bu modellerin web tabanlı öğretimin ihtiyaçlarına tam olarak cevap veremediği görülmektedir. Bu çalışmada, Türkçenin web tabanlı ortamlarda yabancı dil öğretilmesi amacıyla hazırlanan ve hazırlanması düşünülen öğretim sitelerinin, müfredat, içerik geliştirme ve materyal üretimi süreçlerinin dayanması gereken temel öğretim modellerinin neler olabileceği sorusuna cevap bulmaya çalışılmıştır. Anahtar sözcükler: Türkçe öğretimi, web tabanlı öğretim, öğretim modeller
dc.language.isoeng
dc.subjectSosyal Bilimler Genel
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.titleWEB-BASED DISTANCE EDUCATION TURKISH FOREIGN LANGUAGE TEACHING METHODS
dc.typeMakale
dc.relation.journalRoute Educational & Social Science Journal
dc.contributor.departmentİstanbul Üniversitesi , Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi , Türk Dili
dc.identifier.volume1
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage89
dc.identifier.endpage100
dc.contributor.firstauthorID469367


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster