dc.contributor.author | Yükselbaba, Ülker | |
dc.contributor.author | Akün, Verda Neslihan | |
dc.contributor.author | Kayak, Sevgi | |
dc.contributor.author | Metin, Sevtap | |
dc.date.accessioned | 2023-05-29T12:04:02Z | |
dc.date.available | 2023-05-29T12:04:02Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Metin S., Yükselbaba Ü., Kayak S., Akün V. N., "Toplumsal Cinsiyet Eşitliğine Dayalı Bir Hukuk Eğitimi Modeli Geliştirilmesi Çerçevesinde İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Öğrencilerinde Toplumsal Cinsiyet Algısı Analizi", ISTANBUL HUKUK MECMUASI, cilt.80, sa.4, ss.1413-1470, 2022 | |
dc.identifier.issn | 2636-7734 | |
dc.identifier.other | vv_1032021 | |
dc.identifier.other | av_155281ad-b9eb-4396-8786-bc883eab8c20 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12627/188784 | |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/ihm/issue/75749/1246069 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.26650/mecmua.2022.80.4.0010 | |
dc.description.abstract | Çalışmamızın amacı hukuk öğrencilerinin toplumsal cinsiyet algısını ölçmek ve buradan yola çıkarak toplumsal cinsiyet eşitsizliğini hukuk eğitiminde ortadan kaldıracak araçlar ileri sürmektir. Hukuk, adaleti sağlamaya çalışan bir kurum olarak, toplumsal cinsiyete dayalı adaletsizlikleri de ortadan kaldırmalıdır ve “Eğer hukuk adaleti temsil ediyorsa, herkes için adil olmalıdır.”1 Hukuk ile toplumsal cinsiyet algısının, hukuk eğitimi ile bir ilgisinin olup olmadığı ise araştırılması gereken bir konudur. Hukuk eğitiminin ataerkil toplumsal cinsiyet anlayışını değiştirmek için bir uğraş vermesi söz konusu mudur yoksa bu alan tamamen hukukçuların kişisel tercihlerine mi kalmıştır? Başka deyişle hukuk eğitimi hukukçulara eşitlikçi bir toplumsal cinsiyet algısı kazandıracak düzeyde midir? Bu konuda Türkiye’de hukuk fakültelerinde hukuk öğrencileriyle yapılmış özgün bir çalışma bulunmamaktadır. Bu nedenle hukuk fakültelerinde toplumsal cinsiyet algısına dair bir durum saptaması, toplumsal cinsiyete duyarlı eğitim modellerinin geliştirilmesinin ilk basamağıdır. Bu çalışmanın amacı, İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi öğrencilerinin toplumsal cinsiyet algılarını ölçmektir. Bu amaca yönelik olarak, bireylerin toplumsal cinsiyet algılarını belirlemek ve değerlendirmek üzere Altınova ve Duyan tarafından (2013) geliştirilmiş, geçerliliği ve güvenilirliği kanıtlanmış olan Toplumsal Cinsiyet Algısı Ölçeği (TCAÖ) kullanılmıştır. Bu ölçek dâhilinde 25 soruluk (nicel) anketle birlikte tarafımızdan hukuk öğrencilerine özgülenmiş sekiz soruluk (8 nitel) anket hazırlanmıştır. Ardından toplamda 524 öğrenciden gönüllü katılımlarıyla (anket metninin başında “bilgilendirilmiş gönüllü onam formu” yer almaktadır) anket (nicel ve nitel olmak üzere) yapılmıştır. Nicel anketin sonucunda İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi öğrencilerinin toplumsal cinsiyet algısının olumlu yönde çok yüksek olduğu sonucuna ulaşılmış ve bu sonuç nitel sorulara verilen cevaplarla da teyit edilmiştir. | |
dc.language.iso | eng | |
dc.subject | Sosyal Bilimler Genel | |
dc.subject | Sosyal Bilimler ve Beşeri Bilimler | |
dc.subject | Hukuk | |
dc.subject | Sosyal Bilimler (SOC) | |
dc.subject | Hukuk Felsefesi ve Sosyolojisi | |
dc.subject | Sosyal ve Beşeri Bilimler | |
dc.subject | HUKUK | |
dc.title | Toplumsal Cinsiyet Eşitliğine Dayalı Bir Hukuk Eğitimi Modeli Geliştirilmesi Çerçevesinde İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Öğrencilerinde Toplumsal Cinsiyet Algısı Analizi | |
dc.type | Makale | |
dc.relation.journal | ISTANBUL HUKUK MECMUASI | |
dc.contributor.department | İstanbul Üniversitesi , Hukuk Fakültesi , Kamu Hukuku Bölümü | |
dc.identifier.volume | 80 | |
dc.identifier.issue | 4 | |
dc.identifier.startpage | 1413 | |
dc.identifier.endpage | 1470 | |
dc.contributor.firstauthorID | 4260719 | |