Show simple item record

dc.contributor.authorTarı Yardımcı, Berna
dc.contributor.authorElmalı, Murat
dc.date.accessioned2022-07-04T15:05:34Z
dc.date.available2022-07-04T15:05:34Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationTarı Yardımcı B., Elmalı M., "Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde B1 Düzeyinde Dinleme Sınavı Geliştirme", Dilbilim Dergisi, cilt.36, sa.36, ss.1-21, 2021
dc.identifier.issn0255-674X
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.otherav_9dd03c5d-4d7c-4075-90a6-674d06821759
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/183948
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/iudilbilim/issue/64111/935593
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26650/jol.2021.935593
dc.description.abstractTürkçenin yabancı dil olarak öğrenimi yurtiçi ve yurtdışında gittikçe çoğalmaktadır. Bu talep artışı beraberinde öğretmen ve materyal arayışını da getirmiştir. Materyal hazırlamada kitaplara ve eğitim programlamasına odaklanılmış, sınav hazırlama konusunda yürütülen çalışmalar sınırlı kalmıştır. Günümüzde uluslararası geniş kitleye uygulanabilecek tek bir Türkçe yeterlik sınavı bulunmamaktadır. Bu nedenle bu araştırmada yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde uluslararası geçerlikte kullanılabilecek B1 dinleme sınavı geliştirmek hedeflenmiştir. Bu amaçla, Avrupa Ortak Başvuru Metni B1 düzeyi, Weir (2005) sosyal-bilişsel çerçevesi, güvenirliği ve geçerliği kanıtlanmış, yaygın olarak kullanılmakta olan diğer dil sınavları incelenerek tüm bir sınav hazırlanmıştır. Çalışmanın ilk bölümünde dinleme tanımı, yabancı dil olarak Türkçe’de dinleme, dinleme becerisinde karşılaşılan problemler ve sınav geliştirme konuları üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde nasıl sınav hazırlanacağı üzerine yoğunlaşılmış ve farklı dillerde yaygın olarak kullanılan yeterlik sınavları incelenmiştir. Hazırlanan sınav 31 katılımcıya uygulanmış ve üçüncü bölümde katılımcıların yanıtları doğrultusunda sınav incelenmiştir. İncelemede uygulamanın ardından katılımcılara ve sınavı gerçekleştiren öğreticilere sınavla ilgili yönlendirilen değerlendirme formu da kullanılmıştır. Sınav ve form sonuçları doğrultusunda sınavın geçerliği ve güvenirliği tartışılmıştır. Son olarak sınavın sınırlılıkları ve ileride kullanılabilecek versiyonları için öneriler sunulmuştur. Uygulamada kullanılan sınav harici bu formatta hazırlanan diğer örnek sınavlar ekte öneri olarak sunulmuştur.
dc.language.isotur
dc.subjectLiterature and Literary Theory
dc.subjectSocial Sciences & Humanities
dc.subjectDilbilim
dc.subjectDil ve Edebiyat
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.subjectEDEBİYAT
dc.subjectSanat ve Beşeri Bilimler
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.subjectSanat ve Beşeri Bilimler (AHCI)
dc.titleYabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde B1 Düzeyinde Dinleme Sınavı Geliştirme
dc.typeMakale
dc.relation.journalDilbilim Dergisi
dc.contributor.departmentFatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi , Rektörlük , Yabancı Diller Bölümü (İngilizce)
dc.identifier.volume36
dc.identifier.issue36
dc.identifier.startpage1
dc.identifier.endpage21
dc.contributor.firstauthorID3394253


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record