Show simple item record

dc.contributor.authorElmalı, Murat
dc.contributor.authorSarıdede, Begüm
dc.date.accessioned2022-07-04T14:54:01Z
dc.date.available2022-07-04T14:54:01Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationElmalı M., Sarıdede B., "Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yabancıların Eşdizimsel Örüntüleri Algılamaları", Dilbilim Dergisi, cilt.36, sa.36, ss.23-46, 2021
dc.identifier.issn0255-674X
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.otherav_936752d7-95c0-48e3-be72-a781b2e1b7bb
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/183782
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/iudilbilim/issue/64111/946113
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26650/jol.2021.946113
dc.description.abstractYabancı dil olarak Türkçe öğretiminin son zamanlarda önemi artmış ve çalışmalar ivme kazanmıştır. Bu anlamda dikkat edilmesi gereken bir konu da günlük dilde sıkça karşılaşılan çok anlamlı eşdizimlerdir. Bu yapılar başka kelimelerle bir araya gelip farklı anlamlar ifade eden kelime gruplarıdır. Pek çok dilde eşdizimsel yapıların problemli bir konu olduğu belirtilmiş ve üzerinde durulması gerektiği vurgulanmıştır. Mevcut çalışma ikinci dil olarak Türkçe öğrenen ve dilde belirli yetkinliğe ulaşmış bireylerin mecaz anlama gelen eşdizimsel örüntülere ne derece hâkim olduklarını nitel olarak ölçmeyi amaçlamıştır. Yapıların ad+ad ve ad+eylem olma durumları da incelenmiş ve cümle içindeki kullanımlarına dikkat çekilmiştir. Bunun haricinde dil öğrenenlerin eğitim seviyeleri, Türkçe öğrenme süreleri, sertifikaları ve Türkiye’de bulunma süreleri kıyaslanarak bu faktörlerin etkisi betimsel olarak incelenmiş ve yabancı dil olarak Türkçe alanına katkı sağlayacak öneriler sunulmuştur. Araştırmanın sonucunda Türkçede yetkin seviyeye ulaşmış katılımcıların bile yapılara yeterince hakim olmadığı görülmüş ve ad+eylem şeklinde oluşturulan yapıların ad+ad yapılara göre daha zor anlaşıldığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca eğitim seviyesi, Türkçe öğrenme süresi ve Türkiye’de bulunma süreleri arttıkça yapılara hakimiyetin arttığı görülmüş fakat sertifikanın bu yapıların bilinmesinde bir önemi olmadığı belirtilmiştir.
dc.language.isotur
dc.subjectLiterature and Literary Theory
dc.subjectSocial Sciences & Humanities
dc.subjectDilbilim
dc.subjectDil ve Edebiyat
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.subjectEDEBİYAT
dc.subjectSanat ve Beşeri Bilimler
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.subjectSanat ve Beşeri Bilimler (AHCI)
dc.titleYabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yabancıların Eşdizimsel Örüntüleri Algılamaları
dc.typeMakale
dc.relation.journalDilbilim Dergisi
dc.contributor.departmentİstanbul Üniversitesi , Edebiyat Fakültesi , Dilbilimi Bölümü
dc.identifier.volume36
dc.identifier.issue36
dc.identifier.startpage23
dc.identifier.endpage46
dc.contributor.firstauthorID3394255


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record