dc.contributor.author | Özyazıcı, Furkan | |
dc.date.accessioned | 2022-07-04T13:46:14Z | |
dc.date.available | 2022-07-04T13:46:14Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Özyazıcı F., "BAROK DÖNEM KLAVSEN TEKNİĞİ VE KLASİK DÖNEM PİYANO TEKNİĞİNE GENEL BİR BAKIŞ", Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, cilt.8, sa.15, ss.132-144, 2022 | |
dc.identifier.issn | 2667-6001 | |
dc.identifier.other | av_587b0b7b-76ad-406a-afed-225a80c9912b | |
dc.identifier.other | vv_1032021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12627/182864 | |
dc.identifier.uri | https://avesis.istanbul.edu.tr/api/publication/587b0b7b-76ad-406a-afed-225a80c9912b/file | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.36442/amader.2022.58 | |
dc.description.abstract | Barok Dönem’in gözde çalgılarından biri olan klavsen, Barok Dönem sonrasında besteciler tarafından çekiciliğini yavaş yavaş yitirmeye başlamış, piyanonun üretilmesi ve performans sanatçılarına sunduğu ses renkleri, nüans yapabilmesi ve parlak tınısı ile birlikte sadece dönemsel bir çalgı olarak sınıflandırılmıştır. Elbette günümüze kadar gelmesi ile birlikte eğitimsel açıdan piyano ile çalış, notasyon ve el tekniği açısından farklılıklar göstermektedir. Bahsedilen farklılıklar da günümüzde eğitim açısından her iki çalgı olan piyano ve klavsen eğitimlerinde müzikalite yönünde çeşitlilik göstermektedir. Klavsenin eser repertuvarının piyanodan farklı oluşu, piyanodaki repertuvarın Barok Dönem sonrasında başlaması ve klavsenin besteciler tarafından çekiciliğini yitirmesi sonucunda ortaya çıkan eğitimsel farklılık göz önüne alınarak elde edilen veriler toplanmış, toplanan veriler ışığında her iki çalgının da eğitimsel farklılıkları ortaya çıkarılmak istenmiştir. İki çalgı arasındaki farklılıklardan doğan eğitim süreci hakkında da bilgiler verilmiştir. Piyano ve klavsenin eğitim süreçleri yönündeki zorluklar, çalgıların kendilerine özgü duruş postürleri, el pozisyonları, notasyonları ve eğitimsel açıdan müzikalite kazanımları arasındaki farklılıklar ele alınarak genel bir bakış açısı ile kaynaklar yardımı ile yorumlanmak istenmiştir. | |
dc.language.iso | tur | |
dc.subject | Müzik | |
dc.subject | Sanat | |
dc.subject | Sanat ve Beşeri Bilimler (AHCI) | |
dc.subject | Sosyal Bilimler (SOC) | |
dc.subject | Sanat ve Beşeri Bilimler | |
dc.subject | MÜZİK | |
dc.subject | Music | |
dc.subject | Social Sciences & Humanities | |
dc.subject | Museology | |
dc.subject | Piyano ve Arp | |
dc.subject | Sosyal ve Beşeri Bilimler | |
dc.subject | SANAT | |
dc.subject | Visual Arts and Performing Arts | |
dc.title | BAROK DÖNEM KLAVSEN TEKNİĞİ VE KLASİK DÖNEM PİYANO TEKNİĞİNE GENEL BİR BAKIŞ | |
dc.type | Makale | |
dc.relation.journal | Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi | |
dc.contributor.department | İstanbul Üniversitesi , Devlet Konservatuvarı , Müzik Bölümü | |
dc.identifier.volume | 8 | |
dc.identifier.issue | 15 | |
dc.identifier.startpage | 132 | |
dc.identifier.endpage | 144 | |
dc.contributor.firstauthorID | 3394718 | |