Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBadur, Isa
dc.contributor.authorAnkaralı, Handan
dc.contributor.authorKurtuluş, Dilara
dc.contributor.authorBalkan, İlker İnanç
dc.contributor.authorAtak, Muhammed
dc.contributor.authorÇetin, Ali Osman
dc.contributor.authorŞaşmaz, Asiye
dc.date.accessioned2022-07-04T12:40:24Z
dc.date.available2022-07-04T12:40:24Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationÇetin A. O. , Şaşmaz A., Kurtuluş D., Badur I., Balkan İ. İ. , Atak M., Ankaralı H., "Sağlık Öğrencilerinde Aşı Tereddüdü", Anadolu Kliniği Tıp Bilimleri Dergisi, cilt.26, sa.3, ss.239-248, 2021
dc.identifier.issn2149-5254
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.otherav_2827e7be-37a3-47dc-aa14-9cf1600789c0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/182014
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/anadoluklin/article/831919
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21673/anadoluklin.831919
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmada İstanbul’da sağlık alanında (tıp, diş hekimliği, eczacılık, hemşirelik, ebelik, fizik tedavi ve rehabilitasyon, diyetisyenlik, odyoloji, sağlık yönetimi) yükseköğrenim görmekte olan öğrencilerin aşı tereddüdü düzeyini, dağılımını ve öğrenim yılına göre değişimini ortaya koymak amaçlanmıştır.Yöntem: Çalışmamız bir anket çalışmasıydı ve belirlenen fakülte ve bölümlerde kayıtlı (T.C. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi 2019 verilerine göre) 17.488 üniversite öğrencisinin %10’una ulaşmak hedeflendi. Anket Google Formlar® platformunda çevrimiçi olarak gerçekleştirildi.Bulgular: Çalışma toplam 1559 öğrenci içerdi. Öğrencilerin %15,1’i “Gerekli durumlarda (riskli maruziyet, rutin korunma) kendinize tereddüt etmeden aşı yaptırabiliyor musunuz?” sorusuna “Hayır” yanıtını verdi. Bu oranın öğrenim yılı arttıkça azaldığı görüldü (χ2=21,523; p<0,001). Aşı tereddüdü tıp (%9,2) ve ebelik (%11,2) öğrencilerinde en düşük, fizik tedavi (%31,3) ve odyoloji (%30,4) öğrencilerinde ise en yüksek düzeydeydi. Aşı tereddüdü düzeyi eğitim düzeyine göre anlamlı farklılık gösterdi (χ2=63,034; p<0,001); öğrenim yılı arttıkça aşılara duyulan güven artmaktaydı. Ancak öğrencilerin %78,6’sının grip aşısına dair tereddütleri olduğu ve bunun öğrenim yılı ile anlamlı biçimde değişmediği (p=0,053) görüldü. Kızamık ve suçiçeği aşıları ile ilgili tereddütlerin başlıca nedeni “hastalığı geçirmenin aşı olmaktan daha koruyucu” olduğu düşüncesi; hepatit B, tetanos ve kuduz aşıları ile ilgili tereddütlerin başlıca nedeni ise “yan etkilerden duyulan kaygı” idi.Sonuç: Sağlık çalışanları arasındaki aşı tereddüdü toplumun aşılanma tutumu üzerinde oldukça etkilidir. Öğrenim yılı arttıkça azalmakla birlikte, sağlık öğrencilerinde aşı tereddüdü düzeyi yüksek görünmektedir. Bu tereddütlerin yükseköğretim sırasında belirlenip doğru bilgilendirmeyle giderilmesi son derece önemlidir. Sağlık yükseköğretimindeki içerik ve yöntemler bu gözle yeniden değerlendirilmelidir.
dc.language.isotur
dc.subjectKlinik Tıp (MED)
dc.subjectSağlık Bilimleri
dc.titleSağlık Öğrencilerinde Aşı Tereddüdü
dc.typeMakale
dc.relation.journalAnadolu Kliniği Tıp Bilimleri Dergisi
dc.contributor.department, ,
dc.identifier.volume26
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage239
dc.identifier.endpage248
dc.contributor.firstauthorID3395019


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster