Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÜçer, Merve Betül
dc.date.accessioned2022-07-04T12:23:04Z
dc.date.available2022-07-04T12:23:04Z
dc.identifier.citationÜçer M. B. , "Duygularla Olmak: İrade, Özgürlük ve Hı̇ssetme Eksenı̇nde Detroit Become Human Üzerı̇ne Bı̇r İnceleme ", 9. Uluslararası İletişim Günleri Dijital Çağda İletişim Çalışmaları Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2022, ss.289
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.otherav_19395105-5aac-4f96-8fb2-7b9d51e74782
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/181784
dc.description.abstractİnteraktif drama olarak isimlendirilen ve seyirciyi/oyuncuyu senaryonun akışına dâhil eden sinema ve oyun türleri, neo-liberal öznenin tercih yapma “özgürlüğünün” somutlaştığı teknolojik gelişmelerin önemli bir örneğidir. Bu yapımlar arasında öne çıkan bir oyun olarakDetroit Become Human,android robotların insanlar tarafından yaygın bir şekilde kullanıldığı ancak aynı zamanda ayrımcılık ve zulme uğradığı 2038 yılında Kara, Marcus ve Conor adlı üç androidin hikâyesini oyuncunun tercihlerine göre onlarca farklı şekilde sonlanan bir anlatı üzerinden kurgulamaktadır. Oyundaki insan ya da android pek çok karakterin yaşamı kadar insanlar ile androidler arasındaki mücadelenin şekillenme biçimi de oyuncunun çoğu zaman duygusal ve etik boyutlar içeren kararlarına bağlıdır. Oyuncunun androidlerin mücadelesini desteklemesiaykırıandroidlerin programlarındaki hatalardan dolayı emirlere uymayan makineler değil, gerçekten acı çeken ve hisseden varlıklar olarak anlaşılmasına bağlıdır. Oyuncu ile oyundaki karakterler arasında kurulan empati oyunun sürdürülmesinde merkezi noktada bulunurken duygular açısından iki boyut karşımıza çıkar: İlki oyuncunun yaptığı tercihlerle senaryoya duygusal katılımının sağlanması, ikincisi ise oyundaki aykırı olma anlatısının androidlerin hisseden varlıklar olarak kabul edilmesine bağlı olmasıdır. Bu sunum, söz konusu boyutları oyunun eleş-tirel analizi ve sosyal medya platformlarındaki oyuncu değerlendirmeleri ile tartışmaya açarak, yapay zekâ ile insanlar arasında çizilen sınırda duyguların yerini ve hissederek var olan insan tanımını neo-liberal öznenin kurulumu üzerinden sorgulamaktadır.
dc.language.isoeng
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.subjectSosyoloji
dc.subjectİlahiyat
dc.subjectDin Sosyolojisi
dc.subjectGeneral Social Sciences
dc.subjectReligious Studies
dc.subjectSocial Sciences & Humanities
dc.subjectSosyal Bilimler Genel
dc.subjectSanat ve Beşeri Bilimler
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.subjectSanat ve Beşeri Bilimler (AHCI)
dc.subjectDİN
dc.titleDuygularla Olmak: İrade, Özgürlük ve Hı̇ssetme Eksenı̇nde Detroit Become Human Üzerı̇ne Bı̇r İnceleme
dc.typeBildiri
dc.contributor.departmentİstanbul Üniversitesi , İlahiyat Fakültesi , Felsefe Ve Din Bilimleri Bölüm
dc.contributor.firstauthorID3431097


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster