Show simple item record

dc.contributor.authorErdoğan Coşkun, Aynur
dc.date.accessioned2021-03-02T15:47:30Z
dc.date.available2021-03-02T15:47:30Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationErdoğan Coşkun A., "Eğitimde Dijitalleşmenin Oluşturduğu Sosyo-Kültürelliğin Öğretmenin Rolüne Etkisi", Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, cilt.53, sa.53, ss.1-29, 2021
dc.identifier.issn1300-8889
dc.identifier.otherav_39430ef4-91fa-482e-8dec-2e14c4bee191
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/1791
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.15285/maruaebd.817782
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/maruaebd/issue/60035/817782
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı dijitalleşmenin eğitim-öğretim faaliyetlerine ve öğretmenin rolüne etkisini incelemektir. Araştırma etnografik olarak desenlenen nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde iki akademik başarısı yüksek ve iki akademik başarısı düşük lisede gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcıları kırk öğrenci ve sekiz öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri; gözlem, yapılandırılmamış ve yarı yapılandırılmış görüşmeler ve alanyazından elde edilen verilerden oluşmaktadır. Veriler tümevarım içerik analizi tekniğiyle çözümlenmiştir. Araştırma bulgularına göre dijitalleşme “karma eğitim” düzeni oluşturmakta ve öğretim kuramları bu eğitim düzeninde öğrenen-öğretenin konumlarını açıklamada yetersiz kalmaktadır. Ayrıca dijitalleşmenin öğretim bilgisini tek-tipleştirerek geleneksel öğretmen rolünü “kolaylaştırıcılık” yönünde değiştirdiği gösterilmiştir. Sonuç olarak, eğitim ortamının sosyo-kültürelliği dikkate alındığında eğitim-öğretimin aktörlerinin bedensel mevcudiyetinin salt dijitalliğe karşı bir direnç oluşturduğu için eğitim düşüncesinin karma eğitimin yeni gereklerine göre geliştirilmesi ve öğretmenin eğitim ve öğretim rolünün yeniden tanımlanması gerekmektedir.
dc.language.isotur
dc.subjectGeneral Social Sciences
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.subjectSosyal Bilimler Genel
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.subjectSosyoloji
dc.subjectSocial Sciences & Humanities
dc.titleEğitimde Dijitalleşmenin Oluşturduğu Sosyo-Kültürelliğin Öğretmenin Rolüne Etkisi
dc.typeMakale
dc.relation.journalMarmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
dc.contributor.departmentİstanbul Üniversitesi , Edebiyat Fakültesi , Sosyoloji Bölümü
dc.identifier.volume53
dc.identifier.issue53
dc.identifier.startpage1
dc.identifier.endpage29
dc.contributor.firstauthorID2518906


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record