Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCengiz, Emrah
dc.date.accessioned2022-02-18T10:24:34Z
dc.date.available2022-02-18T10:24:34Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationCengiz E., "YEŞİL PAZARLAMANIN TÜKETİCİLERİN ÇEVRE DOSTU KOZMETİK ÜRÜNLERİ SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ", Journal of Research in Business, cilt.6, sa.2, ss.470-492, 2021
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.otherav_99b41721-371d-49b1-9a91-d84bf7be5226
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/179190
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/jrb/issue/66246/993685
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.54452/jrb.993685
dc.description.abstractÇevre ile ilgili endişelerin artmasıyla, çevre bilinçli tüketiciler için satın alma karar sürecinde çevreyi koruma çabaları önemli bir faktör olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu bağlamda hem işletmeler hem de tüketiciler açısından yeşil pazarlama kavramı büyük önem taşımaktadır. Bu makalenin amacı; çevre bilinçli tüketici davranışı, yeşil pazarlama farkındalığı, yeşil göz boyama ve yeşil reklamlara duyarlılığın tüketicilerin çevre dostu kozmetik ürünleri satın alma niyetine etkisini araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda kantitatif bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Anket, 341 katılımcıya online olarak uygulanmıştır. Hipotezlerin test edilmesinde çoklu doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Analiz sonucunda, çevre bilinçli tüketici davranışı, yeşil pazarlama farkındalığı ve yeşil reklamlara duyarlılığın çevre dostu kozmetik ürünleri satın alma niyetine pozitif ve istatistiksel olarak anlamlı etkisi olduğu görülmüştür. Yeşil göz boyamanın, çevre dostu kozmetik ürünleri satın alma niyeti üzerinde istatistiksel olarak anlamlı etkisi bulunmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
dc.language.isoeng
dc.subjectDecision Sciences (miscellaneous)
dc.subjectStrategy and Management
dc.subjectGeneral Business, Management and Accounting
dc.subjectBusiness and International Management
dc.subjectMarketing
dc.subjectSocial Sciences & Humanities
dc.subjectPazarlama
dc.subjectGeneral Decision Sciences
dc.subjectİşletme
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.subjectYÖNETİM
dc.subjectİŞ
dc.subjectEkonomi ve İş
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.titleYEŞİL PAZARLAMANIN TÜKETİCİLERİN ÇEVRE DOSTU KOZMETİK ÜRÜNLERİ SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ
dc.typeMakale
dc.relation.journalJournal of Research in Business
dc.contributor.departmentİstanbul Üniversitesi , Siyasal Bilgiler Fakültesi , İşletme Bölümü
dc.identifier.volume6
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage470
dc.identifier.endpage492
dc.contributor.firstauthorID3134601


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster