Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAcar, Didem
dc.contributor.authorTaşkale, Nermin
dc.date.accessioned2021-12-10T12:42:03Z
dc.date.available2021-12-10T12:42:03Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationAcar D., Taşkale N., "Sağlık Psikolojisi eğitimi: Türkiye değerlendirmesi", Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.22, sa.41, ss.1421-1456, 2021
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.otherav_d057be4e-02fa-4fde-bf14-d5aef4842b86
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/174456
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21550/sosbilder.845955
dc.identifier.urihttps://avesis.istanbul.edu.tr/api/publication/d057be4e-02fa-4fde-bf14-d5aef4842b86/file
dc.description.abstractSağlıkvesağlık uygulamalarınaverilendeğerin artmasınaek olarak sonyıllarda hastalıklarda görülen artış,psikolojininuzmanlık alanlarındanbiri olansağlıkpsikolojisinintüm dünyadaveülkemizde önemini artırmaya başlamıştır.Buçalışmanın amacı sağlıkpsikolojisinintanımıvesunuluş biçimi hakkındabilgi sunmak vesağlıkpsikolojisieğitiminin Türkiye’dekidurumunu tespit etmektir. Buamaçla,2017-2018öğretim yılındaaktif olan Psikolojibölümlerinin(21 devlet, 50vakıf üniversitesi)lisans velisansüstü müfredat programları incelenmiştir.Lisansprogramlarının 56’sında(% 80)sağlıkpsikolojisieğitimi sunulmaktadır.Lisansprogramlarındaki sağlıkpsikolojisieğitiminin çoğunlukla seçmeliderslerleyürütüldüğü görülmüştür. Lisansüstü programların 14’ünde(% 18)sağlıkpsikolojisi ile ilgili bir dersbulunmaktadır.Bu oranlaruluslararası müfredat programlarında olduğugibiTürkiye’dedesağlıkpsikolojisieğitiminin, yaygınlaştırılması gerektiğine işaretetmektedir. Bunu desteklerşekilde, Türkiye’deakrediteedilmişbirsağlıkpsikolojisiprogramı henüz bulunmamaktadır.Akreditasyonsüreçlerinin başlamasıvesürdürülmesi Türkiye’deki müfredat programlarınınstandart vesürekli hâle gelmesi ilemümkün olacaktır.
dc.language.isoeng
dc.subjectSocial Sciences & Humanities
dc.subjectGeneral Psychology
dc.subjectPsychology (miscellaneous)
dc.subjectUygulamalı Psikoloji
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.subjectPSİKOLOJİ, DENEYSEL
dc.subjectPsikoloji
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.subjectTemel Bilimler (SCI)
dc.titleSağlık Psikolojisi eğitimi: Türkiye değerlendirmesi
dc.typeMakale
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi
dc.contributor.departmentBursa Uludağ University , Fen-Edebiyat Fakültesi , Psikoloji
dc.identifier.volume22
dc.identifier.issue41
dc.identifier.startpage1421
dc.identifier.endpage1456
dc.contributor.firstauthorID2706382


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster