dc.contributor.author | Acar, Didem | |
dc.contributor.author | Taşkale, Nermin | |
dc.date.accessioned | 2021-12-10T12:42:03Z | |
dc.date.available | 2021-12-10T12:42:03Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Acar D., Taşkale N., "Sağlık Psikolojisi eğitimi: Türkiye değerlendirmesi", Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.22, sa.41, ss.1421-1456, 2021 | |
dc.identifier.other | vv_1032021 | |
dc.identifier.other | av_d057be4e-02fa-4fde-bf14-d5aef4842b86 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12627/174456 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.21550/sosbilder.845955 | |
dc.identifier.uri | https://avesis.istanbul.edu.tr/api/publication/d057be4e-02fa-4fde-bf14-d5aef4842b86/file | |
dc.description.abstract | Sağlıkvesağlık uygulamalarınaverilendeğerin artmasınaek olarak sonyıllarda hastalıklarda görülen artış,psikolojininuzmanlık alanlarındanbiri olansağlıkpsikolojisinintüm dünyadaveülkemizde önemini artırmaya başlamıştır.Buçalışmanın amacı sağlıkpsikolojisinintanımıvesunuluş biçimi hakkındabilgi sunmak vesağlıkpsikolojisieğitiminin Türkiye’dekidurumunu tespit etmektir. Buamaçla,2017-2018öğretim yılındaaktif olan Psikolojibölümlerinin(21 devlet, 50vakıf üniversitesi)lisans velisansüstü müfredat programları incelenmiştir.Lisansprogramlarının 56’sında(% 80)sağlıkpsikolojisieğitimi sunulmaktadır.Lisansprogramlarındaki sağlıkpsikolojisieğitiminin çoğunlukla seçmeliderslerleyürütüldüğü görülmüştür. Lisansüstü programların 14’ünde(% 18)sağlıkpsikolojisi ile ilgili bir dersbulunmaktadır.Bu oranlaruluslararası müfredat programlarında olduğugibiTürkiye’dedesağlıkpsikolojisieğitiminin, yaygınlaştırılması gerektiğine işaretetmektedir. Bunu desteklerşekilde, Türkiye’deakrediteedilmişbirsağlıkpsikolojisiprogramı henüz bulunmamaktadır.Akreditasyonsüreçlerinin başlamasıvesürdürülmesi Türkiye’deki müfredat programlarınınstandart vesürekli hâle gelmesi ilemümkün olacaktır. | |
dc.language.iso | eng | |
dc.subject | Social Sciences & Humanities | |
dc.subject | General Psychology | |
dc.subject | Psychology (miscellaneous) | |
dc.subject | Uygulamalı Psikoloji | |
dc.subject | Sosyal ve Beşeri Bilimler | |
dc.subject | PSİKOLOJİ, DENEYSEL | |
dc.subject | Psikoloji | |
dc.subject | Sosyal Bilimler (SOC) | |
dc.subject | Temel Bilimler (SCI) | |
dc.title | Sağlık Psikolojisi eğitimi: Türkiye değerlendirmesi | |
dc.type | Makale | |
dc.relation.journal | Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi | |
dc.contributor.department | Bursa Uludağ University , Fen-Edebiyat Fakültesi , Psikoloji | |
dc.identifier.volume | 22 | |
dc.identifier.issue | 41 | |
dc.identifier.startpage | 1421 | |
dc.identifier.endpage | 1456 | |
dc.contributor.firstauthorID | 2706382 | |