Show simple item record

dc.contributor.authorKaradağ, Özlem
dc.date.accessioned2021-12-10T11:55:29Z
dc.date.available2021-12-10T11:55:29Z
dc.identifier.citationKaradağ Ö., "Çin Sanatı (Liu Qiangong)", Diğer, ss.1-215, 2018
dc.identifier.otherav_9d7ddbcb-c91b-4680-8c1e-349c346545d3
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/172906
dc.identifier.urihttps://www.kaynakyayinlari.com/cin-sanati-p364281.html
dc.description.abstract"Doğa ve yaşam her zaman her yerde hareket halindedir.Hareket doğanın evrimini ve aynı zamanda yaşamın varlığını gösterir. Han Hanedanlığı’nın bronz heykeli "Uçan Kırlangıca Basarak Dört Nala Giden At"inanılmaz bir "hareketliliği", inanılmaz bir "durağanlıkla" gösterir. Hareket ve durağanlık arasındaki bu diyalektik ilişki Çin sanatının birçok alanında açıkça görülür — örneğin, kaligrafideki elyazısı ve standart yazı, manzara resmi ve çiçek-kuş resimleri, müziğin akması ve duraklaması, danslardaki ritmik hareketler ve sessizlik, savaş sanatları ve geleneksel Çin operasındaki sahne görüntüleri, hareket ve durağanlık arasındaki bu ilişkinin göstergesidir. Aslında hareket ve durağanlık hep uyum içinde var olur. Durağanlıkta hareket vardır ve bunun tam tersi de geçerlidir. Dağlar fırtınayı saklar, uçurtma kartallar ilkbahar nefesiyle dolar. Ne doğada ne de canlıkürede tam hareket veya tam durağanlık diye bir şey yoktur. Çin kaligrafisi, resmi, heykeli, müziği, dansı ve geleneksel operası,boşluklara büyük önem yükler. Aslında boşluklar boş değil, doğanın rüzgârının ve yaşamın havasının estiği yerlerdir."
dc.language.isotur
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.titleÇin Sanatı (Liu Qiangong)
dc.typeDiğer Yayınlar
dc.contributor.departmentİstanbul Üniversitesi , Edebiyat Fakültesi , Batı Dilleri ve Edebiyatları Bölümü
dc.contributor.firstauthorID2693096


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record