Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorToprak, Metin
dc.contributor.authorÖzyılmaz, Ayfer
dc.contributor.authorBayraktar, Yüksel
dc.contributor.authorYorgun, Sayım
dc.date.accessioned2021-12-10T11:30:17Z
dc.date.available2021-12-10T11:30:17Z
dc.identifier.citationToprak M., Bayraktar Y., Yorgun S., Özyılmaz A., "Dijital Dönüşüm, Araştırma Üniversitesi ve Yükseköğrenimde Yeniden Yapılanma: İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi için Bir Model Önerisi", Journal of Economy Culture and Society, cilt.63, ss.67-92, 2021
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.otherav_8209aed3-12be-4350-868f-da338cd7c529
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/172015
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/jecs/issue/51923/801234
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26650/jecs2020-801234
dc.description.abstractTürk üniversiteleri son birkaç yıldan bu yana YÖK’ün ve TÜBİTAK’ın geliştirdiği yenilikçi ve girişimci üniversite, araştırma üniversitesi, bölgesel kalkınma odaklı misyon üniversitesi olarak gruplandırılmakta ve bu yönde çalışma yapmaya özendirilmektedir. Covid-19, dijitalleşmeyi öncelikli hale getirmiştir. Avrupa Komisyonu da yükseköğrenimde dijitalleşmeyi öncelikli alan ilan etmiştir. Bu çalışmada, yükseköğrenimde dönüşüm boyutları ışığında, İÜ İktisat Fakültesi için bir dijital araştırma fakültesi modeli geliştirilmiştir. Bu modelin daha genel çerçevede üniversiteye veya daha dar kapsamda bölüm bazında da uyarlanabileceği değerlendirilmektedir. Modelin ilk bileşeninde çevrimiçi eğitim, eğitim 4.0, web 3.0, mikro rozetler, dijital dönüşüm, araştırma konsepti, Bologna Süreci, yeterlilik çerçeveleri, 21’inci yüzyıl becerileri, çekirdek yetkinlikler, akreditasyon ve kurumsal değerlendirme boyutları dikkate alınmıştır. Modelin ikinci bileşeni, yeni eğitim paradigmasıyla uyumlu olarak yeni nesil ofisler ve komitelere ilişkindir. Modelin üçüncü bileşeni, dijitalleşme, paydaş katılımı, araştırma fakültesi, çevrimiçi eğitim, mezun profili ve yönetişim modeline ilişkin metrikleri kapsamaktadır. Modelin dördüncü bileşeni, çeşitli boyutlara ilişkin olarak iç ve dış paydaşlarla iletişim stratejisine ilişkindir. Modelin beşinci ve son bileşeni yeni yaklaşımı somutlaştırarak uygulayacak yönetişim modelinin kurgulanmasına ilişkindir. 20 akran fakülte bazında uygulaması yapılan modelin bir bütün olarak yükseköğrenimde dönüşümü uluslararası trendlere paralel olarak sağlayacak bir yapıya, esnekliğe ve dinamizme sahip olduğu değerlendirilmektedir.
dc.language.isoeng
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.subjectSosyal Bilimler Genel
dc.subjectEĞİTİM VE EĞİTİM ARAŞTIRMASI
dc.subjectEğitim
dc.subjectEğitim Bilimleri
dc.subjectDiğer
dc.subjectEducation
dc.subjectSocial Sciences & Humanities
dc.titleDijital Dönüşüm, Araştırma Üniversitesi ve Yükseköğrenimde Yeniden Yapılanma: İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi için Bir Model Önerisi
dc.typeMakale
dc.relation.journalJournal of Economy Culture and Society
dc.contributor.departmentİstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi , İşletme Ve Yönetim Bilimleri Fakültesi , İktisat Bölümü
dc.identifier.volume63
dc.identifier.startpage67
dc.identifier.endpage92
dc.contributor.firstauthorID2686720


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster