Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBalaban, Yüksel
dc.date.accessioned2021-12-10T10:33:46Z
dc.date.available2021-12-10T10:33:46Z
dc.identifier.citationBalaban Y., Animasyon proje geliştirme, "Fotoğraf ve Video Proje Geliştirme", İLKAY NİŞANCI, Editör, ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ, Erzurum, ss.259-284, 2020
dc.identifier.otherav_4770ac08-d7f3-4cf7-934c-9d4451ecd62b
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/170139
dc.description.abstractAnimasyon (Canlandırma) proje geliştirme isimli bu ünitede bir canlandırmaprojesinin gerçekleştirilmesindeki aşamalar ele alınacaktır. Bu doğrultuda bircanlandırma projesinin yapımı için gerekli olan aşamalar anlatılıp örneklerleaçıklanmaya çalışılacaktır. Yapılan canlandırmanın türüne göre aşamalar değişsebile canlandırma türlerinin hepsinde ortak olan birçok aşama bulunmaktadır.Günümüzde teknolojinin de gelişmesiyle birlikte sayısal ortamda hazırlananprojeler daha yaygın hâle gelmiştir. Bilgisayar kullanılmaya başlamadan önce eldeçizilerek geleneksel yöntemlerle hazırlanan birçok aşama bilgisayarla birliktesayısal ortamda hazırlanır olmuştur. Şüphesiz sayısal ortama geçilmesicanlandırma yapım sürecini hızlandırmıştır. Dolayısıyla ele alınan süreçlerde dahaçok sayısal ortamda hazırlanan canlandırma projeleri dikkate alınarakhazırlanmıştır. Bilgisayarda hazırlanan canlandırma türleri içinde de özellikle yinegünümüzde oldukça yaygın olarak kabul gören 3D canlandırma türü aşamalarınoluşturulmasında en çok örnek alınan tür olmuştur.Proje geliştirme süreci temel olarak 3 bölüme ayrılmıştır. Bunlar yapımöncesi süreçler, yapım ve yapım sonrası süreçlerdir. Üç sürece genel olarakbakıldığında önce yapım öncesi süreçle birlikte bir hazırlık sürecinin olduğugörülür. Bu süreç zarfında iyi bir planlama yapılması sonucun baştan öngörülmesive dolayısıyla da oluşabilecek olan hataların bu aşamada düzeltilmesigerekmektedir. İyi bir hazırlık sürecinin geçen bir canlandırma projesinin yapımsürecinde üretimi sorunsuz bir şekilde gerçekleştirilebilir. Yapım süreci ise asılprojenin uygulamaya konulduğu aşamadır. Yapım öncesinde senaryosu,storyboardları, karakter tasarımları, animatikleri hazırlanan proje bu aşamadauygulamaya geçirilir. Filmin bütünlüğü içinde vermek istediği mesaj doğrultusundacanlandırmalar plan plan, sahne sahne oluşturulmaya başlanır. 3D bilgisayarcanlandırması bir proje için layout’tan başlayıp modelleme, dokulandırma,rigleme, canlandırma, ışıklandırma, render gibi birçok aşamadan geçer yapımsüreci. Son olarak yapım sonrası süreçte ise görsel efektler, ayrı ayrı oluşturulansahnelerin birleştirilmesi ve kurgulanmasıyla proje tamamlanmış olur. Bu ünitenintemel amacı öğrenciyi animasyon üretim sürecinin temel terminolojisine hâkimkılmak ve böylelikle gerek fotoğraf gerek video proje geliştirmelerde animasyonekipleriyle yapılacak çalışmalarda ortak bir dil oluşturmaktır.Son olarak kavramların kullanımına açıklık getirmek adına, animasyonsözcüğünün Türkçe’deki karşılığı canlandırmadır. Ünite içinde animasyon yerinecanlandırma kullanılacaktır.
dc.language.isotur
dc.publisherATATÜRK ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ
dc.subjectRadyo, Sinema ve Televizyon
dc.subjectİletişim Tasarımı
dc.subjectSanat
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatları
dc.subjectÇizgi Film
dc.subjectMuseology
dc.subjectCommunication
dc.subjectVisual Arts and Performing Arts
dc.subjectSocial Sciences & Humanities
dc.subjectİLETİŞİM
dc.subjectFİLM, RADYO, TELEVİZYON
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.subjectKitle İletişimi ve Araçları
dc.subjectSanat ve Beşeri Bilimler (AHCI)
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.subjectSanat ve Beşeri Bilimler
dc.subjectSosyal Bilimler Genel
dc.subjectSANAT
dc.titleFotoğraf ve Video Proje Geliştirme
dc.typeKitapta Bölüm
dc.contributor.departmentİstanbul Üniversitesi , İletişim Fakültesi , Radyo Televizyon Ve Sinema Bölümü
dc.contributor.firstauthorID2757100


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster