Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTuzcuoğlu, Ahmet
dc.contributor.authorErdem, Şakir
dc.date.accessioned2021-12-10T09:54:25Z
dc.date.available2021-12-10T09:54:25Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationErdem Ş., Tuzcuoğlu A., "Hastane tercihinde kişisel, kurumsal, çevresel faktörler ve marka imajının etkisi: İstanbul ilinde bir araştırma", Turkish Journal of Marketing (TUJOM), cilt.6, sa.1, ss.51-69, 2021
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.otherav_1b80cc90-95a2-404b-8588-d45636294272
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/168746
dc.identifier.urihttps://www.tujom.org/index.php/1/article/download/103/80
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.30685/tujom.v6i1.103
dc.description.abstractBireylerin en önemli ihtiyaçlarından biri sağlıktır. Sağlıklı olmak için, bireysel çabalar yeterli olmadığı durumda, sağlık kuruluşlarından profesyonel hizmet almak gerekmektedir. Doğru sağlık kuruluşunu tercih etmek için her birey belirli bir karar alma sürecinden geçmektedir. Bu çalışmada amaç, bireylerin sağlık kuruluşu tercihine etki eden kişisel, kurumsal, çevresel faktörler ile kurumların marka imajının sağlık kuruluşu tercihine etkisini incelemektir. Bu amaçla, ortaya konan keşifsel model çerçevesinde ilk olarak uzmanlarla görüşme yapılmış, takiben yapılan pilot çalışma sonrasında anket uygulamasına geçilmiştir. Kolayda örneklemenin kullanıldığı İstanbul’da yapılan araştırmada, yüz yüze anket yöntemiyle toplamda 657 ankete ulaşılmış, bunlardan 628 adedinin kullanılabilir nitelikte olduğu tespit edilip, analize dahil edilmiştir. Katılımcıların en fazla tercih ettiği özel hastane sorulmuş olup, en fazla tercih edilen AC ve MP hastaneleri özelinde analizler yapılmıştır. Yapılan analizlerin sonucunda; “Hastane Marka İmajı”nın “Hastane Tercihi”ni olumlu yönde etkilediği; “Sağlıklı Yaşam Davranışı” ile “Kurumsal ve Çevresel Etmenler”in “Hastane Tercihi” üzerinde net bir etkisinin olmadığı, ancak alt boyutlarda farklı gruplarda farklı anlamlı etkilerin olduğu tespit edilmiştir.
dc.language.isoeng
dc.subjectSağlık Yönetimi
dc.subjectGeneral Decision Sciences
dc.subjectDecision Sciences (miscellaneous)
dc.subjectStrategy and Management
dc.subjectGeneral Business, Management and Accounting
dc.subjectBusiness and International Management
dc.subjectMarketing
dc.subjectSocial Sciences & Humanities
dc.subjectPazarlama
dc.subjectSağlık Kurumları İşletmeciliği
dc.subjectİşletme
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.subjectYÖNETİM
dc.subjectİŞ
dc.subjectEkonomi ve İş
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.titleHastane tercihinde kişisel, kurumsal, çevresel faktörler ve marka imajının etkisi: İstanbul ilinde bir araştırma
dc.typeMakale
dc.relation.journalTurkish Journal of Marketing (TUJOM)
dc.contributor.departmentMarmara Üniversitesi , İşletme Fakültesi , İşletme Bölümü
dc.identifier.volume6
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage51
dc.identifier.endpage69
dc.contributor.firstauthorID2712168


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster