Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorARSLAN, Irmak
dc.contributor.authorBEKTAŞ, HAKAN
dc.date.accessioned2021-03-06T21:20:56Z
dc.date.available2021-03-06T21:20:56Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationARSLAN I., BEKTAŞ H., "Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Doyumunun Ölçülmesi", İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, ss.767-784, 2019
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.otherav_fe4efd6d-c679-4063-9f63-8a4559060a5e
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/166315
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/igusabder/issue/47893/587380
dc.description.abstractAmaç:Bu çalışmada, İstanbul’da öğrenimini sürdürmekte olan Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin yaşam doyumunun ölçülmesi amaçlanmıştır. Yöntem:Çalışmanın evrenini İstanbul’daki devlet ve vakıf yükseköğretim kurumlarının Sağlık Bilimleri Fakültesi’ne kayıtlı öğrenciler oluşturmuştur. İnternet tabanlı anket tekniği ile 10-20 Haziran 2019 tarihleri arasında veri toplanmıştır. Çalışmanın örnek büyüklüğü 182 öğrencidir. Çalışmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve Yaşam Doyum Ölçeği (The Satisfaction with Life Scale(SWLS)) kullanılmıştır. Çalışma kapsamında SWLS için geçerlilik ve güvenilirlik çalışması yapılmış, ardından hipotez testleri, korelasyon ve regresyon analizi uygulanmıştır. Bulgular:Çalışmada SWLS ile toplanan veri kümesinin geçerli ve güvenilir olduğu saptanmıştır. Dolayısıyla yaşam doyumu skoru hesaplanmıştır. Uygulanan Mann-Whitney U testi neticesinde; yükseköğretim kurumu türüne göre yaşam doyumu açısından fark olduğu sonucuna varılmıştır. Bunun yanı sıra hesaplanan korelasyon katsayısıyla yaşam doyumu ve mutluluk arasında aynı yönlü orta kuvvetli ilişki olduğu bulunmuştur. Sonuç:Çalışma sonucunda, vakıf yükseköğretim kurumlarına kayıtlı öğrencilerin devlet yükseköğretim kurumlarına kayıtlı öğrencilere kıyasla yaşam doyumu düzeyinin daha yüksek olduğu bulunmuştur. Bu doğrultuda, üniversitelerin öğrencilerin yaşam doyumunu arttırma açısından önemli bir rol oynadığı düşünülmektedir. Kurumların bu sorumluluk doğrultusunda öğrencileri desteklemesi önerilmektedir. Ayrıca gelecek çalışmalarda bu ilişkiye aracı etki etmesi olası çeşitli faktörlerin (örn. gelir düzeyi) incelenmesi önerilmektedir.
dc.language.isotur
dc.subjectEkonomi ve İş
dc.subjectİşletme
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.titleÜniversite Öğrencilerinin Yaşam Doyumunun Ölçülmesi
dc.typeMakale
dc.relation.journalİstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi
dc.contributor.departmentDiğer Kurumlar , ,
dc.identifier.issue8
dc.identifier.startpage767
dc.identifier.endpage784
dc.contributor.firstauthorID615446


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster