Show simple item record

dc.contributor.authorDoğan, Halime
dc.contributor.authorİLGAR, Şengül
dc.contributor.authorYıldırım, Esat
dc.date.accessioned2021-03-06T21:04:16Z
dc.date.available2021-03-06T21:04:16Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationİLGAR Ş., Doğan H., Yıldırım E., "Suriyeli üniversite öğrencilerinin eğitim ve uyum sorunlarına ilişkin genel yaklaşımları(Kilis 7 aralık üniversitesi örneği).", Researcher :Social Science Studies, cilt.5, ss.378-394, 2017
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.otherav_fd18805e-b99c-422a-9ab2-666627826c7f
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/165598
dc.identifier.urihttp://rssstudies.com/Makaleler/1796627095_378-394-%C5%9Eeng%C3%BCl%20MERTOL%20%C4%B0LGAR,%20Halime%20DO%C4%9EAN,%20Esat%20YILDIRIM.pdf
dc.description.abstractBu çalışmada Suriye’de yaşanan kriz nedeniyle Türkiye’de yaşamlarını sürdürmek zorunda kalan ve Kilis 7 Aralık Üniversitesinde öğrenim gören üniversite öğrencilerinin eğitim ve uyum sorunlarına ilişkin genel yaklaşımları ele alınmıştır. Araştırmada Suriyeli üniversite öğrencilerinin eğitim ve uyum sorunlarına ilişkin genel yaklaşımlarını tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda öğrencilerin üniversitede eğitim görme ile ilgili tanınan haklara ilişkin bilgisi, üniversitede yaşadıkları eğitimsel sorunlara ilişkin görüşleri, üniversitedeki hocalarının olumlu olumsuz tutumlarına ilişkin görüşleri, üniversitedeki arkadaşlarının olumlu olumsuz tutumlarına ilişkin görüşleri, mezuniyet sonrasına ilişkin görüşleri ile ilgili sorulara verdikleri yanıtlara göre sırasıyla incelenmiştir Bu çalışma nitel bir durum çalışmasıdır. Çalışma, amaçlı örnekleme yöntemi ile belirlenmiş olan Gaziantep ilinde yaşayan ve Kilis 7 Aralık Üniversitesinde öğrenim görmekte olan 23 Suriyeli öğrenciden elde edilen veriler ile yürütülmüştür Araştırmaya sonuçlarına bakıldığında; araştırmaya katılan Suriyeli öğrencilerin üniversitede yaşanan eğitimsel sorunlarla ilgili olarak görüşleri incelendiğinde en çok dile getirilen sorunun dil sorunu olduğu görülmektedir. Suriyeli öğrencilerin üniversitede aldıkları eğitim için tanınan olanaklardan haberdar olmadığı sonucu ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin birçoğu eğitim aldıkları üniversitede hocalarının onlara karşı olumlu tutumları olduğunu ve hocalarının yardımcı olduklarını dile getirirken öğrencilerin bazıları da hocalarının kendilerine yardımcı olmadığını söylemişlerdir. Suriyeli öğrencilerin üniversitedeki arkadaşların olumlu veya olumsuz tutumları ile ilgili sorulan soruya çoğu Türkiyeli arkadaşlarının çok iyi ve yardımsever olduğunu belirterek cevap vermişlerdir. Anahtar Kelimeler Suriyeli, üniversite öğrencisi, uluslararası öğrenci
dc.language.isoeng
dc.subjectÇOK DİSİPLİNLİ BİLİMLER
dc.subjectTemel Bilimler
dc.subjectDoğa Bilimleri Genel
dc.subjectTemel Bilimler (SCI)
dc.titleSuriyeli üniversite öğrencilerinin eğitim ve uyum sorunlarına ilişkin genel yaklaşımları(Kilis 7 aralık üniversitesi örneği).
dc.typeMakale
dc.relation.journalResearcher :Social Science Studies
dc.contributor.departmentDiğer Kurumlar , ,
dc.identifier.volume5
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage378
dc.identifier.endpage394
dc.contributor.firstauthorID617878


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record