Show simple item record

dc.contributor.authorGÜROL, Aysun
dc.contributor.authorKAYSİ, Feyzi
dc.date.accessioned2021-03-06T20:33:47Z
dc.date.available2021-03-06T20:33:47Z
dc.identifier.citationKAYSİ F., GÜROL A., "Öğretmenlerin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Görüşleri", The International Congress on New Trends in Education (ICONTE) 2016, Antalya, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2016
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.otherav_fad0ec33-1537-4262-8342-78fabbe1b370
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/164196
dc.description.abstractÖğretmenlerin mesleğe yönelik tutumlarının neler olduğunun bilinmesi, öğretmenlik mesleğinin tarifinde açıklayıcı ve önemli olur. Öğretmenlerin mezun oldukları lisans öğretimleri sonucunda atandıkları okullardaki mesleğin okul kültürü içinde yapılması sonucu değişmeler meydana gelebilmektedir. Bu değişmeler kimi zaman olumlu olabilirken kimi zaman olumsuz olabilmektedir. Eğitim sistemi olarak her ne kadar olumlu değişimler gözlenmek istense de olumsuz durumlar bazen daha fazla olabilmektedir. Bu çalışmanın amacı, doktora ve yüksek lisans öğrenimi gören veya sadece lisans mezunu öğretmenlerin mesleklerini nasıl gördükleri, tutumlarında olumlu veya olumsuz değişmelere neden olan durumların neler oldukları ve lisansüstü eğitimin kendilerine nasıl katkı sağladığı hakkında öğretmenlerden görüş almaktadır. Çalışmada, nitel araştırma tekniklerinden yararlanılmış ve yarı yapılandırılmış görüşme formları aracılığıyla görüşmeler yapılmıştır. Katılımcılarla yapılan görüşmeler kayıt altına alınmıştır. Görüşmelerin metinsel dökümü yapılarak, değerlendirmeler sonucunda, bulgular içerik analiziyle elde edilmiştir. Katılımcılar, 2014-2015 akademik yılında görev yapmakta olan 3 doktora öğrenimi gören, 3 yüksek lisans öğrenimi gören ve 3 lisans mezunu öğretmenden oluşmaktadır. Çalışmadan elde edilen bazı sonuçlar, katılımcıların çoğunun tekrar öğretmen olmak istemediği, karşılaştıkları olumsuz durumların olumlu durumlardan daha fazla olduğu, zamanla mesleğe yönelik heyecanlarında azalmaların olduğu şeklindedir. Ayrıca özellikle doktora ve yüksek lisans öğrenimi gören katılımcıların ifade ettikleri, lisansüstü öğrenimin kendilerini geliştirmelerine ve bilgi birikimlerinin artmasına yardımcı olduğu, yeni yöntem ve teknikleri öğrenerek bunları sınıflarında kullandıkları görüşleri ön plana çıkmaktadır. Anahtar Kelimeler: Öğretmenlik Mesleği, Lisansüstü Öğrenim, Öğretmen Eğitimi
dc.language.isoeng
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.subjectSosyal Bilimler Genel
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.titleÖğretmenlerin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Görüşleri
dc.typeBildiri
dc.contributor.departmentYıldız Teknik Üniversitesi , ,
dc.contributor.firstauthorID295478


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record