dc.contributor.author | KAZAN, Halim | |
dc.contributor.author | Ergülen, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2021-03-06T13:12:18Z | |
dc.date.available | 2021-03-06T13:12:18Z | |
dc.identifier.citation | KAZAN H., Ergülen A., "Üniversitelerde Öğrencilerin Aldıkları Eğitimle İlgili Hizmet Kalitesi Algıları ile Memnuniyet Düzeylerinin Ölçülüp Karşılaştırılması", Eurasian Academy of Sciences Social Sciences Journal, cilt.S1, ss.670-689, 2016 | |
dc.identifier.other | vv_1032021 | |
dc.identifier.other | av_f787d104-c94f-486e-a3ac-619bcb564a95 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12627/162157 | |
dc.identifier.uri | http://socialsciences.eurasianacademy.org/dergi//S1/55-Social%20Sciences.pdf | |
dc.description.abstract | Eğitim alanında hızla ortaya çıkan gelişmeler eğitim kurumlarının başında yer alan üniversiteleri de etkilemiş olup, üniversitede verilen eğitime daha fazla önem vermek ve buna yönelik olarak yatırım yapma ihtiyacı rekabetsel olarak ortaya çıkmıştır. Eğitimle kazanılan başarıların altındaki gerçek neden, eğitimin etkili ve verimli olarak kullanılmasıdır. Eğitim bireysel gelişimiyle birlikte toplumsalolarak ekonomik, sosyal ve kültürel gelişmeyi de sağlamaktadır. Bu çalışmada, Niğde üniversitesindeki öğrencilerin, hizmet kalitesinden duydukları memnuniyetlerinin ölçülmesine yönelik olarak yapılan anket çalışması, bu araştırmanın yönteminde ana kütle ve örneklem seçimi, araştırma hipotezleri (demografik değişkenler arasındaki ilişkileri inceleyen hipotezler, öğrenci memnuniyetiyle ilgili hipotezler, bazı demografik değişkenlerin memnuniyet, hizmet kalitesi, fiziksel özellikler, akademik personel ve uygulanan programlar arasındaki ilişkilerle ilgili hipotezler ile memnuniyet, hizmet kalitesi, fiziksel özellikler, akademik personel ve uygulanan programlar arasındaki ilişkilerle ilgili hipotezler) olarak belirlenmiştir. Ayrıca, veri toplama yöntemi ve bu verilerin analizinde istatistiksel yöntemler kullanılmıştır. Niğde Üniversitesinde okuyan öğrencilere yönelik, hizmet kalitesi algıları ile memnuniyet düzeylerinin ölçülüp karşılaştırılması ve bununla birlikte Niğde Üniversitesinin hizmet kalitesi boyutları ve diğer değişkenler arasındaki ilişkileri ortaya çıkarılmıştır. Çalışmada, Niğde Üniversitesi bünyesinde yer alan fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokullarında eğitimini sürdürmekte olan ve araştırmanın örneklemini oluşturan 400 öğrencisi üzerinde hizmet kalitesinden duydukları memnuniyetlerinin ölçülmesine yönelik olarak yapılan anket çalışması, 5’li Likert ölçeği kullanılarak hazırlanmış ve öğrencilerin memnuniyetleri, SPSS programı yardımıyla analiz edilmiştir. | |
dc.language.iso | tur | |
dc.subject | Sosyal ve Beşeri Bilimler | |
dc.subject | Sosyal Bilimler (SOC) | |
dc.subject | Sosyal Bilimler Genel | |
dc.title | Üniversitelerde Öğrencilerin Aldıkları Eğitimle İlgili Hizmet Kalitesi Algıları ile Memnuniyet Düzeylerinin Ölçülüp Karşılaştırılması | |
dc.type | Makale | |
dc.relation.journal | Eurasian Academy of Sciences Social Sciences Journal | |
dc.contributor.department | Selçuk Üniversitesi , , | |
dc.identifier.volume | S1 | |
dc.identifier.startpage | 670 | |
dc.identifier.endpage | 689 | |
dc.contributor.firstauthorID | 428725 | |