Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKAZAN, Halim
dc.contributor.authorErgülen, Ahmet
dc.date.accessioned2021-03-06T13:12:18Z
dc.date.available2021-03-06T13:12:18Z
dc.identifier.citationKAZAN H., Ergülen A., "Üniversitelerde Öğrencilerin Aldıkları Eğitimle İlgili Hizmet Kalitesi Algıları ile Memnuniyet Düzeylerinin Ölçülüp Karşılaştırılması", Eurasian Academy of Sciences Social Sciences Journal, cilt.S1, ss.670-689, 2016
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.otherav_f787d104-c94f-486e-a3ac-619bcb564a95
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/162157
dc.identifier.urihttp://socialsciences.eurasianacademy.org/dergi//S1/55-Social%20Sciences.pdf
dc.description.abstractEğitim alanında hızla ortaya çıkan gelişmeler eğitim kurumlarının başında yer alan üniversiteleri de etkilemiş olup, üniversitede verilen eğitime daha fazla önem vermek ve buna yönelik olarak yatırım yapma ihtiyacı rekabetsel olarak ortaya çıkmıştır. Eğitimle kazanılan başarıların altındaki gerçek neden, eğitimin etkili ve verimli olarak kullanılmasıdır. Eğitim bireysel gelişimiyle birlikte toplumsalolarak ekonomik, sosyal ve kültürel gelişmeyi de sağlamaktadır. Bu çalışmada, Niğde üniversitesindeki öğrencilerin, hizmet kalitesinden duydukları memnuniyetlerinin ölçülmesine yönelik olarak yapılan anket çalışması, bu araştırmanın yönteminde ana kütle ve örneklem seçimi, araştırma hipotezleri (demografik değişkenler arasındaki ilişkileri inceleyen hipotezler, öğrenci memnuniyetiyle ilgili hipotezler, bazı demografik değişkenlerin memnuniyet, hizmet kalitesi, fiziksel özellikler, akademik personel ve uygulanan programlar arasındaki ilişkilerle ilgili hipotezler ile memnuniyet, hizmet kalitesi, fiziksel özellikler, akademik personel ve uygulanan programlar arasındaki ilişkilerle ilgili hipotezler) olarak belirlenmiştir. Ayrıca, veri toplama yöntemi ve bu verilerin analizinde istatistiksel yöntemler kullanılmıştır. Niğde Üniversitesinde okuyan öğrencilere yönelik, hizmet kalitesi algıları ile memnuniyet düzeylerinin ölçülüp karşılaştırılması ve bununla birlikte Niğde Üniversitesinin hizmet kalitesi boyutları ve diğer değişkenler arasındaki ilişkileri ortaya çıkarılmıştır. Çalışmada, Niğde Üniversitesi bünyesinde yer alan fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokullarında eğitimini sürdürmekte olan ve araştırmanın örneklemini oluşturan 400 öğrencisi üzerinde hizmet kalitesinden duydukları memnuniyetlerinin ölçülmesine yönelik olarak yapılan anket çalışması, 5’li Likert ölçeği kullanılarak hazırlanmış ve öğrencilerin memnuniyetleri, SPSS programı yardımıyla analiz edilmiştir.
dc.language.isotur
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.subjectSosyal Bilimler Genel
dc.titleÜniversitelerde Öğrencilerin Aldıkları Eğitimle İlgili Hizmet Kalitesi Algıları ile Memnuniyet Düzeylerinin Ölçülüp Karşılaştırılması
dc.typeMakale
dc.relation.journalEurasian Academy of Sciences Social Sciences Journal
dc.contributor.departmentSelçuk Üniversitesi , ,
dc.identifier.volumeS1
dc.identifier.startpage670
dc.identifier.endpage689
dc.contributor.firstauthorID428725


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster