Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖZPERÇİN, Alaskar
dc.date.accessioned2021-03-06T12:01:59Z
dc.date.available2021-03-06T12:01:59Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationÖZPERÇİN A., ""Fransız Sineması" Dersine Yönelik Bir Etkinlik Önerisi", E-TURKİSH STUDİES (ELEKTRONİK), cilt.8, ss.561-567, 2013
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.otherav_f1e9943f-902c-46c1-ad31-e4fb8822581b
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/158712
dc.identifier.urihttp://www.turkishstudies.net/Makaleler/1305021719_%C3%96zper%C3%A7inAlaskar-fr.pdf
dc.description.abstractSon yıllarda yapılan çalışmalar, yabancı dil öğretiminde sinema filmlerinin sınıf için ve sınıf dışı aktivitelerde eğitsel materyal olarak kullanılmasının etkili bir yöntem olduğunu ortaya koymuştur. Yabancı Dil öğretiminde kullanılmak üzere öğrenen/kullanıcıların yaş ve dil seviyelerine uygun olarak seçilen film örnekleri, film fragmanları veya film afişleriyle gerçekleştirilen çalışmalar, sınıf içi ve sınıf dışı etkinliklerde öğrenene / kullanıcıya, yabancı dil olarak öğrendiği dile ait sözel ve sözel olmayan dilbilimsel öğelerle geniş bir perspektif doğrultusunda çalışma olanağı sunmaktadır. Fransız Sineması örneklerinden faydalanarak, uygulamalı dilbilimin sunduğu edimbilimsel, göstergebilimsel, sözcükbilgisel ve dilbilgisel gibi alanların verileri doğrultusunda dört temel dil becerisine yönelik yapılacak olan çalışmalar, öğrenenin/kullanıcının o dile ait, özellikle belirli bir bağlam içinde dilin farklı boyutlarını keşfetmesini ve daha gerçekçi bir dil kültürü edinmesini sağlayacaktır. Yedinci sanat olarak adlandırılan sinema dil öğretim/öğrenim/edinim sürecinin birçok düzeyinde, sunduğu çeşitli destekleyici materyalle Ortak Başvuru Metnin’de yer alan her 3 yetinin kullanıcı/öğrenen de geliştirilebilmesi için oldukça zengin bir zemin sunmaktadır. Bu amaçla, bu çalışmada İstanbul Üniversitesi Yabancı Diller Eğitim Bölüm Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalın dördüncü sınıf öğrencilerine verilmekte olan “Fransız Sineması” adlı ders kapsamında, geleceğin öğretmenleri olarak yetişen öğrencilere, Yabancı Dil Olarak Fransızca Eğitiminde “Fransız Sineması”na nasıl başvuracakları ve hangi boyutlarıyla ne tür çalışmalar yapabileceklerine ilişkin bir öneri sunulacaktır.
dc.language.isoeng
dc.subjectSanat ve Beşeri Bilimler (AHCI)
dc.subjectSanat ve Beşeri Bilimler
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.title"Fransız Sineması" Dersine Yönelik Bir Etkinlik Önerisi
dc.typeMakale
dc.relation.journalE-TURKİSH STUDİES (ELEKTRONİK)
dc.contributor.departmentİstanbul Üniversitesi , Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi , Yabancı Diller Eğitimi
dc.identifier.volume8
dc.identifier.issue10
dc.identifier.startpage561
dc.identifier.endpage567
dc.contributor.firstauthorID700217


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster