dc.contributor.author | ÖZPERÇİN, Alaskar | |
dc.date.accessioned | 2021-03-06T12:01:59Z | |
dc.date.available | 2021-03-06T12:01:59Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | ÖZPERÇİN A., ""Fransız Sineması" Dersine Yönelik Bir Etkinlik Önerisi", E-TURKİSH STUDİES (ELEKTRONİK), cilt.8, ss.561-567, 2013 | |
dc.identifier.issn | 1308-2140 | |
dc.identifier.other | av_f1e9943f-902c-46c1-ad31-e4fb8822581b | |
dc.identifier.other | vv_1032021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12627/158712 | |
dc.identifier.uri | http://www.turkishstudies.net/Makaleler/1305021719_%C3%96zper%C3%A7inAlaskar-fr.pdf | |
dc.description.abstract | Son yıllarda yapılan çalışmalar, yabancı dil öğretiminde sinema filmlerinin sınıf için ve sınıf dışı aktivitelerde eğitsel materyal olarak kullanılmasının etkili bir yöntem olduğunu ortaya koymuştur. Yabancı Dil öğretiminde kullanılmak üzere öğrenen/kullanıcıların yaş ve dil
seviyelerine uygun olarak seçilen film örnekleri, film fragmanları veya film afişleriyle gerçekleştirilen çalışmalar, sınıf içi ve sınıf dışı etkinliklerde öğrenene / kullanıcıya, yabancı dil olarak öğrendiği dile ait sözel ve sözel olmayan dilbilimsel öğelerle geniş bir perspektif
doğrultusunda çalışma olanağı sunmaktadır. Fransız Sineması örneklerinden faydalanarak, uygulamalı dilbilimin sunduğu edimbilimsel, göstergebilimsel, sözcükbilgisel ve dilbilgisel gibi alanların verileri doğrultusunda dört temel dil becerisine yönelik yapılacak olan
çalışmalar, öğrenenin/kullanıcının o dile ait, özellikle belirli bir bağlam içinde dilin farklı boyutlarını keşfetmesini ve daha gerçekçi bir dil kültürü edinmesini sağlayacaktır. Yedinci sanat olarak adlandırılan sinema dil öğretim/öğrenim/edinim sürecinin birçok düzeyinde,
sunduğu çeşitli destekleyici materyalle Ortak Başvuru Metnin’de yer alan her 3 yetinin kullanıcı/öğrenen de geliştirilebilmesi için oldukça zengin bir zemin sunmaktadır. Bu amaçla, bu çalışmada İstanbul Üniversitesi Yabancı Diller Eğitim Bölüm Fransız Dili Eğitimi Anabilim
Dalın dördüncü sınıf öğrencilerine verilmekte olan “Fransız Sineması” adlı ders kapsamında, geleceğin öğretmenleri olarak yetişen öğrencilere, Yabancı Dil Olarak Fransızca Eğitiminde “Fransız Sineması”na nasıl başvuracakları ve hangi boyutlarıyla ne tür çalışmalar yapabileceklerine ilişkin bir öneri sunulacaktır. | |
dc.language.iso | eng | |
dc.subject | Sanat ve Beşeri Bilimler (AHCI) | |
dc.subject | Sanat ve Beşeri Bilimler | |
dc.subject | Sosyal ve Beşeri Bilimler | |
dc.title | "Fransız Sineması" Dersine Yönelik Bir Etkinlik Önerisi | |
dc.type | Makale | |
dc.relation.journal | E-TURKİSH STUDİES (ELEKTRONİK) | |
dc.contributor.department | İstanbul Üniversitesi , Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi , Yabancı Diller Eğitimi | |
dc.identifier.volume | 8 | |
dc.identifier.issue | 10 | |
dc.identifier.startpage | 561 | |
dc.identifier.endpage | 567 | |
dc.contributor.firstauthorID | 700217 | |