dc.contributor.author | BAZ, DÜNYA | |
dc.contributor.author | ATARBAY, SİNEM | |
dc.contributor.author | DEMİR, İLKAY | |
dc.date.accessioned | 2021-03-06T11:09:41Z | |
dc.date.available | 2021-03-06T11:09:41Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | DEMİR İ., BAZ D., ATARBAY S., "Annelerin Ergeni İzleme Stratejileri: Mahremiyet ve Kişisel Alan
Bağlamında Fenomenolojik Bir Çalışma", EĞİTİMDE NİTEL ARAŞTIRMALAR DERGİSİ, cilt.5, ss.67-89, 2017 | |
dc.identifier.issn | 2148-2624 | |
dc.identifier.other | av_edbfcf94-4094-448e-a789-cd3506eff5ea | |
dc.identifier.other | vv_1032021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12627/156089 | |
dc.identifier.uri | http://www.enadonline.com/0DOWNLOAD/pdfler/tr/5c3s3m.pdf | |
dc.description.abstract | . Bu çalışmada ergen annelerinin çocuklarını izleme deneyimleri mahremiyet ve gizlilik bağlamında ele alınmıştır. Bunun için öncelikle annelerin ergenle ilgili bilgiye ne ölçüde sahip oldukları, bilgiye ulaşmak için hangi yöntemleri kullandıkları ve bunların annelerin mahremiyet ve özel alana yönelik anlamlandırmaları bağlamında ne şekilde ortaya çıktığının anlaşılması amaçlanmştır. Yorumlayıcı fenomenolojik yöntemle yapılan çalışmada toplam 10 ergen annesiyle derinlemesine bireysel görüşmeler yapılmış, elde edilen veriler yorumlayıcı fenomenolojik analizle değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçları annelerin ergenle ilgili mahremiyet ve kişisel alan sınırlarının belirsiz olduğunu, ergenle ilgili bilgiye hakimiyetin ergenle açık ve güvene dayalı iletişim, ergenin cinsiyeti, geçmiş yaşantılar ve babanın ebeveynlik rolü ile ilişkili olduğunu, son olarak annelerin ergenle ilgili bilgi almak için, açık ve kapalı bilgi alma stratejilerinin bir arada kullanıldığı çoklu bilgi sağlama stratejilerini tercih ettiklerini göstermektedir. | |
dc.language.iso | tur | |
dc.subject | Sosyal Bilimler (SOC) | |
dc.subject | Sosyal ve Beşeri Bilimler | |
dc.subject | Sosyal Bilimler Genel | |
dc.title | Annelerin Ergeni İzleme Stratejileri: Mahremiyet ve Kişisel Alan
Bağlamında Fenomenolojik Bir Çalışma | |
dc.type | Makale | |
dc.relation.journal | EĞİTİMDE NİTEL ARAŞTIRMALAR DERGİSİ | |
dc.contributor.department | Diğer Kurumlar , , | |
dc.identifier.volume | 5 | |
dc.identifier.issue | 3 | |
dc.identifier.startpage | 67 | |
dc.identifier.endpage | 89 | |
dc.contributor.firstauthorID | 400802 | |