Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMUTLU BAYRAKTAR, DUYGU
dc.date.accessioned2021-03-06T10:50:32Z
dc.date.available2021-03-06T10:50:32Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationMUTLU BAYRAKTAR D., "Adoption of Web 2.0 Tools and the Individual Innovativeness Levels of Instructors", Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.9, ss.17-34, 2013
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.otherav_ec4ced86-1d93-4175-b69a-a20cf3a5c8bb
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/155148
dc.description.abstractÜniversite öğrencilerinin wiki, sosyal ağlar, podcast ve diğer Web 2.0 araçlarını kullanma durumları hızla artmaya devam ederken; öğretim elemanlarının bu te­knolojilerden ne derece haberdar oldukları, kullanım sıklıkları ve derslere ne kadar entegre edebildikleri daha da önemli hale gelmeye başlamıştır. Bu amaçla, çalışma kapsamında öğretim elemanlarının Web 2.0 araçlarından haberdar olma, kullanma ve derslere entegre etme durumları ile bireysel yenilikçilik düzeyleri ele alınmıştır. Bu amaçla 42 öğretim elemanına Bireysel Yenilikçilik Ölçeği ve Web 2.0 kullanım anketi uygulanmıştır. Sonuçlara bakıldığında, öğretim elemanlarının Sosyal ağlar (Facebook, Twitter) ve Blog uygulamalarından büyük oranda haberdar oldukları; Wiki ve Podcast uygulamalarından daha az haberdar oldukları görülmektedir. Bu durumun bireysel yenilikçilik açısından incelenmesi sonucunda, en yenilikçi grubun (Innovators , Early Adopters, Early Majority) haberdar olma yüzdelerinin daha yüksek olduğu görülmektedir. Öğretim elemanlarının Web 2.0 araçlarını kullanma sıklıkları ile ilgili bulgulara bakıldığında; en sık kullanılan Web 2.0 aracının Face­ book, en az kullanılan aracın ise Podcast olduğu görülmektedir. Bunların yanı sıra, öğretim elemanlarının düşük oranlarda da olsa Facebook, blog, wiki ve podcasti eğitim amaçlı kullandıkları görülmektedir.
dc.language.isotur
dc.subjectMühendislik, Bilişim ve Teknoloji (ENG)
dc.subjectMühendislik ve Teknoloji
dc.subjectBilgisayar Bilimleri
dc.subjectBilgisayar Bilimi
dc.titleAdoption of Web 2.0 Tools and the Individual Innovativeness Levels of Instructors
dc.typeMakale
dc.relation.journalHasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.contributor.departmentİstanbul Üniversitesi , Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi , Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
dc.identifier.volume9
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage17
dc.identifier.endpage34
dc.contributor.firstauthorID623100


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster