Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBÖLÜKBAŞ, FATMA
dc.date.accessioned2021-03-06T10:35:15Z
dc.date.available2021-03-06T10:35:15Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationBÖLÜKBAŞ F., "İlköğretim Öğrencilerinin Türkçe Dersine Yönelik Tutumlarının Başarı-Cinsiyet-Ailenin Eğitim Düzeyi Bağlamında Değerlendirilmesi", TURKISH STUDIES, cilt.5, ss.905-918, 2010
dc.identifier.issn1468-3849
dc.identifier.otherav_eb12da94-4f8e-4524-9ddd-aaa79288a6a1
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/154396
dc.identifier.urihttp://www.turkishstudies.net/Makaleler/1359587023_44b%c3%b6l%c3%bckba%c5%9f_fatma.pdf
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin Türkçe dersine yönelik tutumlarını saptamak; başarı, cinsiyet ve ailelerinin eğitim düzeylerinin öğrencilerin tutumlarına etkilerini incelemektir. Araştırma, İzmir’de 719 (369 kız, 350 erkek) ilköğretim 2. kademe öğrencisi üzerinde yapılmıştır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen Türkçe Dersine Yönelik Tutum Ölçeği ve Türkçe Dersi Başarı Testi ile toplanmıştır. Elde edilen bulgular, öğrencilerin Türkçe dersine yönelik tutumlarının genelde olumlu olduğunu; Türkçe dersine yönelik tutum ortalamalarının kız öğrenciler lehine anlamlı düzeyde farklılaştığını; öğrencilerin anne-babalarının eğitim düzeyleri arttıkça, başarı ve tutum ortalamalarının yükseldiğini göstermektedir.
dc.language.isoeng
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.subjectSosyal Bilimler Genel
dc.titleİlköğretim Öğrencilerinin Türkçe Dersine Yönelik Tutumlarının Başarı-Cinsiyet-Ailenin Eğitim Düzeyi Bağlamında Değerlendirilmesi
dc.typeMakale
dc.relation.journalTURKISH STUDIES
dc.contributor.departmentİstanbul Üniversitesi , Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi , Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
dc.identifier.volume5
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage905
dc.identifier.endpage918
dc.contributor.firstauthorID677771


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster