Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGül Ünlü, Derya
dc.date.accessioned2021-03-06T08:17:47Z
dc.date.available2021-03-06T08:17:47Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationGül Ünlü D., "Kuruluşların Basın Bültenleri İçeriği Üzerinden Paydaş Grup Önceliklerinin Saptanması", İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, cilt.2, ss.99-114, 2015
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.otherav_e02c7370-9e39-40a6-9e16-1f5901a30fa9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/147663
dc.description.abstractYeni medyanın yaygın kullanımı, kuruluşların paydaşlarını faaliyetleri hakkında bilgilendirme ihtiyacını da arttırmıştır. Kuruluşların söz konusu ihtiyaçlarını karşılayabilmek için bilgi aktarabilecekleri önemli mecralardan biri de kurumsal web sayfalarında yer alan basın odalarıdır. Çünkü kuruluşlar kendi kurumsal web sayfalarında yer alan basın odaları aracılığıyla, paydaşlarına kendi haklarındaki bilgileri ve haberleri doğrudan iletebilmektedirler. Bununla birlikte kuruluşlar, basın odaları üzerinden öncelikli olarak hangi paydaşlara seslenecekleri ve hangi paydaş grubunun beklentilerini karşılamaya yönelik içerik üreteceklerini de belirleme imkanına sahiplerdir. Söz konusu araştırma da, kuruluşların kurumsal web sayfalarındaki basın odaları üzerinden yayınladıkları basın bültenlerinde yer alan içeriğin hangi paydaş grubunun ihtiyaçlarını öncelikli olarak karşılamaya yönelik olduğu, paydaş grubunun en çok hangi ihtiyacına yönelik içeriğe sahip olduğu ve farklı sektörlerde faaliyet gösteren kuruluşların öncelikli olarak seslendikleri paydaş gruplar arasında bir farklılık bulunup bulunmadığının ortaya koyulması amacını taşımaktadır. Bu doğrultuda araştırma, Fortune Türkiye 500 listesindeki ilk 25 kuruluşun kurumsal web sitelerinde yer alan basın bültenlerinin içeriğine ilişkin kategorisel içerik analizi uygulamasının gerçekleştirildiği, bir alan araştırması yöntemine dayanmaktadır. Araştırma sonucunda ise; kuruluşların en çok çevredeki topluluk üyelerinin ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik basın bülteni yayınladığı, bülten içeriklerinin en fazla kamu hizmeti için benimsen aktiviteler üzerinde yoğunlaştığı ve farklı sektörlerde faaliyet gösteren kuruluşların da hitap ettikleri paydaş gruplar arasında farklılıklar olduğu saptanmıştır.
dc.language.isoeng
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.titleKuruluşların Basın Bültenleri İçeriği Üzerinden Paydaş Grup Önceliklerinin Saptanması
dc.typeMakale
dc.relation.journalİstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi
dc.contributor.departmentİstanbul Üniversitesi , İletişim Fakültesi ,
dc.identifier.volume2
dc.identifier.issue49
dc.identifier.startpage99
dc.identifier.endpage114
dc.contributor.firstauthorID2505610


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster