Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDERİNGÖL, Yasemin
dc.date.accessioned2021-03-05T21:55:25Z
dc.date.available2021-03-05T21:55:25Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationDERİNGÖL Y., "Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Standartlarının Belirlenmesi.", IĞDIR ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ, ss.44-65, 2017
dc.identifier.issn2147-5717
dc.identifier.otherav_db2c7e9d-2021-4745-b24d-9e38c2f6e2e9
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/144473
dc.identifier.urihttp://sosbilder.igdir.edu.tr/Makaleler/877762123_makale%203%20say%C4%B1%2013%20y.%20dering%C3%B6l%20pdf.pdf
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının eleştirel düşünme standartlarının belirlenmesidir. Araştırmanın örneklemini; İstanbul'da bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 205 sınıf öğretmenliği ve 147 ilköğretim matematik öğretmenliği olmak üzere toplam 352 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Aybek, Aslan, Dinçer ve Arısoy (2015) tarafından geliştirilen ‘Öğretmen Adaylarına Yönelik Eleştirel Düşünme Standartları Ölçeği’ veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Örneklemin puan ortalamalarına göre eleştirel düşünme düzeylerinin yüksek seviyede olduğu sonucuna varılmıştır. Cinsiyete göre incelendiğinde, kadınların eleştirel dü- şünme eğilimlerinin erkeklerin eleştirel düşünme eğilimlerinden daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ölçek alt boyutları ve ölçek toplam puan ortalamalarının anabilim dalına göre değişmediği, ancak aralarındaki fark anlamlı olmasa da ilköğretim matematik öğretmen adaylarının puan ortalamalarının sınıf öğretmeni adaylarının puan ortalamalarından daha yüksek olduğu sonucu elde edilmiştir. İkinci sınıf ilköğretim matematik öğretmen adaylarının, üçüncü sınıfta bulunan öğretmen adaylarına göre ‘kesinlik-doğruluk’ boyutunda daha yüksek puan ortalamalarına sahip olduğu tespit edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarının alan yazınına katkıda bulunacağı düşünülmektedir. Anahtar Kelimeler: Öğretmen Adayları, Düşünme, Eleştirel Düşünme
dc.language.isotur
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.subjectSosyal Bilimler Genel
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.titleÖğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Standartlarının Belirlenmesi.
dc.typeMakale
dc.relation.journalIĞDIR ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
dc.contributor.departmentİstanbul Üniversitesi , Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi , İlköğretim Bölümü
dc.identifier.issue13
dc.identifier.startpage44
dc.identifier.endpage65
dc.contributor.firstauthorID638748


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster