Show simple item record

dc.contributor.authorTekdemir, Göklem
dc.contributor.authorAlparslan, Büşra
dc.date.accessioned2021-03-02T22:28:59Z
dc.date.available2021-03-02T22:28:59Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationTekdemir G., Alparslan B., "Institutional Identity Practices on Twitter", Muhakeme, cilt.2, sa.2, ss.29-39, 2019
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.otherav_0cf04a12-dbea-4e2f-a202-dfdf1325c493
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/14302
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.33817/muhakeme.618185
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/911305
dc.description.abstractÖZ Bu araştırmanın amacı, akademik yönetici olarak bir devlet üniversitesi rektörünün kurumsal kimliğini Twitter kullanımı ile nasıl ortaya koyduğu ve yönettiğidir. Seçilen devlet üniversitesinin eski rektörünün görev süresi sırasında gönderdiği tweetler, Bales’in tanımladığı çerçevedeki sosyal-etkileşimsel alanlardaki iletişim tercihleri kullanılarak incelenmiştir. Twitter mesajlarının nitel ve nicel içerik analizleri bu mesajlarda sosyo-emosyonel etkileşim amacından çok görev-yönelimli etkileşim amaçlarının sergilenmesinin tercih edildiğini göstermiştir. Twitter’ın kullanılma amacının üniversite hakkında bilgi vermek, çeşitli tartışmalara açıklık getirmek, öğrencileri ilettikleri problemlerle ilgili kişilere yönlendirmek ve belli durumları değerlendirmek olduğu tespit edilmiştir. Analiz sonucunda Twitter’ı görev-yönelimli kullanma ve çözümler önerme biçiminde kullanımın, rektörün görev yaptığı yıllar süresince arttığı tespit edilmiştir. Ayrıca görev yılları süresince Twitter’ın daha aktif kullanıldığı ve sosyo-emosyonel içerikli mesajların oranının da arttığı gözlenmiştir. Kendini ve karşıdaki kişiyi konumlandırmalar açısından bakıldığında ise, mesajlardaki kişi zamiri kullanımının daha çok birinci çoğul şahıs zamiri olan “biz” şeklinde gerçekleştirildiği ve bu anlamda da kurumsal kimlik inşasında rektörün kendini topluluğun bir üyesi olarak hem görev-yönelimli hem de sosyo-emosyonel gönderilerinde konumlandırdığı tespit edilmiştir. Bu sonuçlar, dil kullanımı bağlamında görülen kültürel özellikler ve liderlik anlayışı bağlamında tartışılmıştır. Anahtar Kelimeler: Etkileşim Süreç Analizi, konumlandırmalar, kimlik pratikleri, Twitter
dc.language.isotur
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.titleInstitutional Identity Practices on Twitter
dc.typeMakale
dc.relation.journalMuhakeme
dc.contributor.departmentİstanbul Üniversitesi , Edebiyat Fakültesi , Psikoloji Bölümü
dc.identifier.volume2
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage29
dc.identifier.endpage39
dc.contributor.firstauthorID2370360


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record