Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEROĞLU PEKTAŞ, Güzide Öncü
dc.date.accessioned2021-03-05T19:40:23Z
dc.date.available2021-03-05T19:40:23Z
dc.identifier.citationEROĞLU PEKTAŞ G. Ö. , "Sosyal Pazarlama Uygulamalarının Marka Aşkı Aracılığı Rolü İle Tüketici Satın Alma Davranışlarına Etkisi: Yapısal Eşitlik Model Uygulaması", ulusal pazarlama kongresi, Eskişehir, Türkiye, 10 - 12 Haziran 2015, ss.543-553
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.otherav_d0537722-62e7-425a-83d5-6baee7969ac9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/137740
dc.description.abstractPazardan pay elde etmek amacıyla hareket edildiğinde, tüketicinin ihtiyaçlarını en iyi ve doğru şekilde karşılamak, tüketicinin satın alma davranışları üzerinde etkilidir. Tüketicinin kararını, fiyat ve performans olarak somut ve ölçülebilir kavramlar dışında ölçümlenmesi daha zor olan markanın sosyal faaliyetler ile ilgili tutumu gibi yapılar da etkileyecektir. Markanın gerçekleştireceği sosyal pazarlama uygulamaları; kar elde etme düşüncesi olmadan genel olarak tüm toplumun yararına dokunacak eylemlerde bulunulması amacıyla tüketiciyi ve tüketici davranışlarını etkileyen kültürel, bireysel ve grup etkilerini tetikleyebilirler. Bu çalışmanın amacı sosyal pazarlama uygulamalarının tüketicinin satın alma davranışlarına etkilerini ortaya çıkarmaktır. Aynı zamanda söz konusu etkide marka aşkının aracılık rolüyle ilgili tespitler yapmaktır. Bu amaçla 331 tüketicinin katılımıyla bir çalışma yapılmıştır. Araştırmada veriler kolayda örnekleme metoduyla online anket yöntemiyle toplanmıştır. Hipotezlerin testleri ve aracılık etkisinin tespiti için yapısal eşitlik modellemesi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; sosyal pazarlama uygulamalarının tüketicilerin satın alma davranışları üzerinde pozitif yönde anlamlı etkileri olduğu gözlemlenmiştir. Aynı zamanda marka aşkının; sosyal pazarlama uygulamaları ile tüketicilerin satın alma davranışları arasındaki ilişkide kısmi aracılık etkisine sahip olduğu belirlenmiştir.
dc.language.isotur
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.subjectEkonomi ve İş
dc.subjectİşletme
dc.titleSosyal Pazarlama Uygulamalarının Marka Aşkı Aracılığı Rolü İle Tüketici Satın Alma Davranışlarına Etkisi: Yapısal Eşitlik Model Uygulaması
dc.typeBildiri
dc.contributor.departmentHaliç Üniversitesi , İşletme Fakültesi , İşletme
dc.contributor.firstauthorID412373


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster