Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKubaş, Arif
dc.contributor.authorKÖSE BİBER, Sezer
dc.date.accessioned2021-03-05T18:19:16Z
dc.date.available2021-03-05T18:19:16Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationKÖSE BİBER S., Kubaş A., "Bilimkurgu Filmlerinin 10. Sınıf Öğrencilerinin Coğrafya Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi", Hayef Journal of Education, cilt.14, ss.165-182, 2017
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.otherav_c9cb0bc4-fe3c-4bd6-9ef5-aba2a32309df
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/133697
dc.identifier.urihttps://cdn.istanbul.edu.tr/file/1CD58DF90A/282CF36F78524C8AB5989D0D1DC815FD?doi=10.26650/hayef.2017.14.2.0019
dc.description.abstractBu araştırmada bilim kurgu filmlerinin, 10. sınıf öğrencilerinin coğrafya dersine yönelik tutumları üzerindeki etkisini incelemek amaçlanmıştır. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma süresince gruplarından birisinde geleneksel öğretim yöntemi uygulanırken, diğer grupta ders, işlenilen konuyla ilgili olabilecek bilim kurgu filmleri ile desteklenerek yürütülmüştür. Araştırmaya İstanbul ilinde yer alan bir lisenin, 10. sınıf düzeyindeki iki ayrı şubesinde öğrenim gören, kontrol ve deney gruplarının her birinde 30 öğrenci olmak üzere toplam 60 tane ortaöğretim öğrencisi katılmıştır. 8 hafta süren deneysel işlem süresince, “Doğal Sistemler” ile “Çevre ve Toplum” öğrenme alanlarına uygun olacak şekilde toplam 10 tane bilim kurgu filmi öğrencilere izletilmiştir. Araştırma verileri Güven ve Uzman tarafından geliştirilen “Ortaöğretim Coğrafya Dersi Tutum Ölçeği” ile toplanmıştır. Araştırmanın sonuçları, bilimkurgu filmleri ile desteklenen coğrafya dersinin, öğrencilerin coğrafya dersine yönelik tutumlarını anlamlı düzeyde olumlu etkilediğini göstermektedir.
dc.language.isotur
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.subjectSosyal Bilimler Genel
dc.titleBilimkurgu Filmlerinin 10. Sınıf Öğrencilerinin Coğrafya Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi
dc.typeMakale
dc.relation.journalHayef Journal of Education
dc.contributor.departmentDiğer Kurumlar , ,
dc.identifier.volume14
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage165
dc.identifier.endpage182
dc.contributor.firstauthorID621866


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster