Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBİBER, MAHİR
dc.contributor.authorBAŞER, Neş'e
dc.date.accessioned2021-03-05T17:13:48Z
dc.date.available2021-03-05T17:13:48Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationBİBER M., BAŞER N., "Probleme Dayalı Öğrenme Sürecine Yönelik Nitel Bir Değerlendirme", İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.9, ss.12-33, 2012
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.otherav_c486f797-dddc-4e35-a5f9-ef5e2599014b
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/130347
dc.identifier.urihttp://www.journals.istanbul.edu.tr/tr/index.php/hayef/issue/view/1607/showToc
dc.description.abstractYaşamımızın vazgeçilmez bir parçası olan matematiği günlük hayatımızda kullanma gereksinimi günümüz bilgi toplumlarında bireylerin temel matematiksel becerilere sahip olmaları beklentisini de beraberinde getirmektedir. Geleneksel matematik eğitimi öğrencilerin kavramları ve stratejileri öğrenerek çözüme ulaşmalarını savunurken, son dönemlerde ortaya çıkan aktif öğrenme anlayışı öğrencilerin matematiği kendi anlayışlarıyla kavramaları gerektiğini savunmaktadır. Aktif öğrenmenin eğitim uygulamalarından birisi olan probleme dayalı öğrenme ise öğrencilerin araştırma yeteneklerini güçlendiren, teorilerle uygulamalar arasında ilişki kurmalarını sağlayan ve karşılaştıkları problemlere geçerli çözümler üretebilme yeteneklerini geliştiren öğrenen merkezli bir öğrenme yaklaşımıdır (Savery, 2006). Bu araştırmada, matematik derslerinde probleme dayalı öğrenme yönteminin uygulandığı fakültelerde bulunan eğitim yönlendiricilerinin ve öğrencilerin, sürece yönelik görüşlerinin karşılaştırmalı olarak belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Dokuz Eylül Üniversitesi’nin çeşitli bölümlerinde probleme dayalı öğrenme sürecini gerçekleştiren 24 öğretim üyesi ile 27 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada araştırmacı tarafından geliştirilmiş iki görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, eğitim yönlendiricilerinin ve öğrencilerin görüşlerinin paralellik gösterdiği, her iki grubun da probleme dayalı öğrenmenin, bireyleri kazanımlara ulaştırmada etkili bir yöntem olduğunu belirttikleri; fakat yöntemin sistemden ve uygulamadan kaynaklanan bazı olumsuzluklarının bulunduğunu dile getirdikleri görülmektedir. Ayrıca hem eğitim yönlendiricileri hem de öğrencilerin probleme dayalı öğrenmenin öğrencilerin matematiğe yönelik tutumlarını olumlu yönde etkilediğini ve matematik öğretiminde verimli bir şekilde uygulanabileceğini düşündükleri, yöntemin klasik eğitim ile harmanlanarak uygulanmasının ise bu verimi artıracağına inandıkları görülmektedir.
dc.language.isotur
dc.subjectTemel Bilimler
dc.subjectTemel Bilimler (SCI)
dc.subjectMatematik
dc.titleProbleme Dayalı Öğrenme Sürecine Yönelik Nitel Bir Değerlendirme
dc.typeMakale
dc.relation.journalİstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.contributor.departmentDokuz Eylül Üniversitesi , ,
dc.identifier.volume9
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage12
dc.identifier.endpage33
dc.contributor.firstauthorID662011


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster