Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇİFÇİLİ, VAKUR
dc.date.accessioned2021-03-05T13:46:58Z
dc.date.available2021-03-05T13:46:58Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationÇİFÇİLİ V., "Alan Eğitiminde Araştırma Projesi Dersinde Verilen Dönem Projelerine Ait Bir Durum Saptama Çalışması", Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.2, ss.38-45, 2011
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.otherav_b3db049f-4e1d-4d11-8cad-1c726acf9635
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/119784
dc.description.abstractBu araştırmada, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü ve Fen Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak verilen Orta Öğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programındaki, “Alan Eğitiminde Araştırma Projesi’’ dersindeki hazırlanan projeler ele alınmıştır. Araştırmada, öğrencilerin genel alanlarının (Fen-Sosyal) ve hazırladıkları projelerin eğitim alanından ya da dışından olması, projelerin Türkiye’ye özgü ya da evrensel konulardan mı seçildiği, teori, uygulama, proje türü, danışmanın alan değişkenleri açısından incelenmiştir. Alan Eğitiminde Araştırma Projesi dersinde verilen 2006 - 2007 eğitim öğretim yılına ait toplam 715 proje tesadüfi örnekleme yoluyla seçilmiş ve incelenmiştir. Araştırma ilişkisel tarama modelindedir. Elde edilen verilerin, analizinde Ki-Kare (Chi-Square) testi uygulanmıştır. İstatistiksel analizler sonucunda, öğrencilerin genel alanları ile; projenin eğitim alanı- eğitim alanı dışından, Türkiye’ye özgü ve evrensel olması, proje türü, danışmanın alanı değişkenleri ile anlamlı düzeyde ilişkiler saptanmıştır. Ayrıca, araştırmada bölüm değişkeni, proje türü değişkeni açısından incelenmiş ve sonuç istatistiksel açıdan anlamlı çıkmıştır. Anahtar Sözcükler: Alan Öğretmenliği, Ortaöğretim Dönem Projesi, Tezsiz Yüksek Lisans
dc.language.isotur
dc.titleAlan Eğitiminde Araştırma Projesi Dersinde Verilen Dönem Projelerine Ait Bir Durum Saptama Çalışması
dc.typeMakale
dc.relation.journalHasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.contributor.departmentİstanbul Üniversitesi , Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi , Eğitim Bilimleri
dc.identifier.volume2
dc.identifier.issue16
dc.identifier.startpage38
dc.identifier.endpage45
dc.contributor.firstauthorID439467


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster