Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYARMAN, OZAN UĞRAŞ
dc.date.accessioned2021-03-05T12:46:53Z
dc.date.available2021-03-05T12:46:53Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.citationYARMAN O. U. , "A Comparative Evaluation of Pitch Notations in Turkish Makam Music (EBSCO: Academic Search Complete)", The Journal of Interdisciplinary Music Studies, cilt.1, ss.51-62, 2007
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.otherav_aedb6278-7ae0-4a88-844d-8fc21a2d3a98
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/116648
dc.identifier.urihttp://www.ozanyarman.com/files/Abjad-JIMS-071119.pdf
dc.description.abstractEbced notalama sistemi, Al- Kindi'nin yas¸adıgˆı dönemden (9.yy) beri Ortadogˆu'da bilinmektedir. Ancak, Ebced, sadece kuramsal bir araç olarak kullanılmıs¸tır. Günümüze ulas¸an sınırlı sayıda müziksel örnekten görmek mümkündür ki, Ebced, çagˆlar boyunca bestekarların ve icracıların geneline hitap etmemis¸, edvar/nazariyat kitaplarında perdeleri açıklama ve simgeleme yolu olarak kalmıs¸tır. Bu makale, görüldügˆü kadarıyla ilk kez olarak, Ebced'e dayalı tarihi iki Türk makam müzigˆi notasının kars¸ılas¸tırmalı degˆerlendirmesini içermektedir. Bunlar, Safiyüddin Urmevi'nin 17-sesli Pithagorsaldüzeni (13. yy) ve Abdülbaki Nasır Dede'nin ona perde isimleri vermesiyle olus¸an kurgudur (19. yy). Bugün Arel-Ezgi-Uzdilek olarak bilinen yürürlükteki Türk makam müzigˆi kuramı ile Ebced dizisi yan yana kondugˆunda, ilkinin Urmevi tarafındangelis¸tirilen ana-modelin devamı oldugˆu görülür. Bu olgunun vurgulanması bizim bir katkımızdır. Son toplamda, Oktavın 53 es¸it parçaya bölünmesi, bunları bir sentin altında hata ile sarmalamaktadır. Ancak, bu çözünürlük Türk makam müzigˆinde bütünüyle uygulanmamaktadır.
dc.language.isoeng
dc.subjectSosyal Bilimler Genel
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.titleA Comparative Evaluation of Pitch Notations in Turkish Makam Music (EBSCO: Academic Search Complete)
dc.typeMakale
dc.relation.journalThe Journal of Interdisciplinary Music Studies
dc.contributor.departmentİstanbul Üniversitesi , Devlet Konservatuvarı , Müzikoloji Bölümü
dc.identifier.volume1
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage51
dc.identifier.endpage62
dc.contributor.firstauthorID436060


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster