Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDoğan, Kadir
dc.contributor.authorAlıçlı, Tuğrul Zahit
dc.date.accessioned2021-03-05T12:14:43Z
dc.date.available2021-03-05T12:14:43Z
dc.identifier.citationDoğan K., Alıçlı T. Z. , "Şile (İstanbul) Su Ürünleri Kooperatifi ve Ortaklarının Sosyo-Ekonomik Analizi", 1 th International Water Congress, Isparta, Türkiye, 26 - 29 Ekim 2017, ss.48
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.otherav_ac3312ce-c1b1-4f2c-84a6-0236ed470f13
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/114918
dc.description.abstractŞile, Marmara Bölgesi'nin kuzey doğusunda Batı Karadeniz sahilinde hafif kıvrımlı küçük koy ve plajların yer aldığı 60 km sahil şeridine sahip İstanbul'un güzel bir ilçesidir. Bu çalışmada ilçede faaliyet gösteren su ürünleri kooperatifi incelenerek kooperatifin idari, yönetsel, balıkçılıkla ilgili yaptığı faaliyetler ve kooperatife ortak olan balıkçıların sosyo-ekonomik yapıları ortaya çıkarılmıştır. Kooperatif, kurumsal olarak kooperatifçilik ilke ve sorumluluklarını yerine getiren, her türlü eğitim, danışmanlık, bilgilendirme işlevlerini ve aynı zamanda pazarlama organizasyonunda yardımcı olan bir sivil girişim olduğu tespit edilmiştir. Yapılan bu çalışmada kooperatşften memnuniyetin %86.4'lük oranda olduğu görülmüştür. Elde edilen bulgulara göre balıkçıların yaşları 20 ile 75 arasında değişmektedir. Balıkçıların yaşları %36.4' lük oranda 51-56 yaş arasındakiler çoğunluğu oluşturmaktadır. Eğitim durumları ilköğretim ve üniversite arasında değişmekte %6,8'inin üniversite, %22,7'sinin orta öğretim, %27,3'ünün lise ve % 43,2'sinin ise ilköğretim mezunu oldukları saptanmıştır. Meslek tecrübelerinin %31,8'lik en yüksek oranda bir ile on yıl arasında değiştiği %70,5'inin balıkçılık dışında bir gelirinin olduğu, % 90,9'unun bir sosyal güvencesinin olduğu, % 77,3'ünün kendisine ait evinin olmadığı kiracı oldukları, %22,4'ünün balıkçılığı aile btçesine katkı sağlamak için yaptıkları görülmüştür. Balık halinin uzak olması, soğuk hava deposunun ve kooperatife ait balık satış yerinin olmaması nedeniyle pazarlamanın kooperatif kanalıyla değil bireysel olarak yapıldığı gözlemlenmiştir.
dc.language.isoeng
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.subjectİşletme
dc.subjectİŞ
dc.subjectEkonomi ve İş
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.titleŞile (İstanbul) Su Ürünleri Kooperatifi ve Ortaklarının Sosyo-Ekonomik Analizi
dc.typeBildiri
dc.contributor.departmentİstanbul Üniversitesi , ,
dc.contributor.firstauthorID2261272


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster