Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇAĞIRGAN GÜLTEN, Dilek
dc.contributor.authorDERİNGÖL, Yasemin
dc.date.accessioned2021-03-05T11:47:08Z
dc.date.available2021-03-05T11:47:08Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationDERİNGÖL Y., ÇAĞIRGAN GÜLTEN D., "Öğretmen Adaylarının 'Fen Eğitiminde Matematiğin Kullanılması'İle İlgili Görüşleri:Bir Metafor Analizi Çalışması", Journal of Research in Education and Teaching, cilt.5, no.5, ss.43-50, 2016
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.otherav_a9e6d5cf-3a30-48d0-a43f-930bd544af75
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/113460
dc.identifier.urihttp://www.jret.org/FileUpload/ks281142/File/05a.yasemin_deringol.pdf
dc.description.abstractFen bilgisi ve matematik dersleri birbiriyle ilişkilidir ve fen derslerinin etkili öğretimi için matematik dersi ile sıkı bir birlikteliğin olması gerekir. Bu bağlamda, fen öğretmenlerinin derslerde matematiği araç olarak sıklıkla kullandıkları bilinmektedir. Dolayısıyla, gelecekte fen öğrenme-öğretme sürecinde yer alacak olan öğretmen adaylarının fen eğitiminde matematiğin kullanılmasını nasıl algıladıkları önem kazanmaktadır. Bu düşünceden hareketle, bu araştırmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının “fen eğitiminde matematiğin kullanılması” kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgelerini metafor tekniğini kullanarak tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda, 2014-2015 öğretim yılında eğitim öğretim yılında İstanbul ilindeki bir Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği programında öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarıyla çalışılmıştır. Araştırmanın veri analizinde nitel ve nicel analiz teknikleri kullanılmıştır. Verilerin analizi için çalışma grubunun geliştirmiş oldukları metaforlar ve gerekçeleri analiz edilerek oluşturulan metaforların ortak özellikleri dikkate alınarak hangi kavramsal kategoriler altında toplanabileceği belirlenmiştir. “Fen eğitiminde matematiğin kullanılması” kavramına yönelik 30 metafor ve 6 kategori ortaya çıkmıştır. Bu doğrultuda araştırma bulguları ilgili literatür doğrultusunda tartışılmış ve öneriler verilmiştir. Anahtar Sözcükler: Fen Bilgisi öğretmen adayı, matematik, fende matematik kullanımı, metafor.
dc.language.isoeng
dc.subjectSosyal Bilimler Genel
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.titleÖğretmen Adaylarının 'Fen Eğitiminde Matematiğin Kullanılması'İle İlgili Görüşleri:Bir Metafor Analizi Çalışması
dc.typeMakale
dc.relation.journalJournal of Research in Education and Teaching
dc.contributor.departmentİstanbul Üniversitesi , Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi , İlköğretim
dc.identifier.volume5
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage43
dc.identifier.endpage50
dc.contributor.firstauthorID638777


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster