Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKUYUMCU, FEHİME NİHAL
dc.contributor.authordilidüzgün, şükran
dc.date.accessioned2021-03-05T10:39:38Z
dc.date.available2021-03-05T10:39:38Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationKUYUMCU F. N. , dilidüzgün ş., "Türkçe derslerinde tiyatro metinlerinin işlevselliği", Eğitim Öğretim araştırmaları Dergisi, cilt.2, no.38, ss.347-358, 2013
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.otherav_a44653d2-cdbe-44fe-9648-3ae834a9de87
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/109912
dc.identifier.urihttp://www.jret.org/
dc.description.abstractHer metin türü iletişim amacına bağlı olarak farklı dil kullanımlarını örneklendirirken öğrencilerin dil becerilerini geliştirmek için farklı olanaklar sunar. Türkçe ana dili ders kitaplarında da öyküleyici ve bilgilendirici ana başlıkları altında çeşitli metin türleri yer almaktadır. Tiyatro metinleri de bunlardan biridir. Tiyatro içerik olarak konuşma ve eyleme dayanan, düşüncelerin dümdüz sunulmadığı, davranış biçimleriyle seyircinin düşünce kaynaklarına inilen ve doğrudan doğruya insanın kendisiyle ve çevresiyle olan çatışmalarını, sosyal yaşayışını ve sorunlarını konu alan bir sanattır. Tiyatro metinleri karakterleri ve olayları betimleyen, oyuncuların davranışlarını yönlendiren bölümleriyle biçimsel olarak da özgündürler. Dil öğretiminde önemli olan tiyatro metinlerinin içeriksel ve biçimsel özelliklerini çözümleyerek öğrencilerin hem dil becerilerini hem de dünyaya eleştirel olarak bakarak kişilik özelliklerini geliştirici etkinlikler düzenlemektir. Bu nedenle bu çalışmada İlköğretim Türkçe ders kitaplarında bulunan tiyatro metinlerinin bu bağlamda işlevselliğini değerlendirmek için bu metinler üzerine hazırlanan etkinlikler incelenecek daha sonra da tiyatro metinlerine özel etkinlik biçimleri örneklendirilmeye çalışılacaktır.
dc.language.isotur
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.subjectSosyal Bilimler Genel
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.titleTürkçe derslerinde tiyatro metinlerinin işlevselliği
dc.typeMakale
dc.relation.journalEğitim Öğretim araştırmaları Dergisi
dc.contributor.departmentİstanbul Üniversitesi , Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi , Yabancı Diller
dc.identifier.volume2
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage347
dc.identifier.endpage358
dc.contributor.firstauthorID310333


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster