Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKARATOP, Buket
dc.contributor.authorYıldız, İbrahim
dc.contributor.authorKubat, Cemalettin
dc.date.accessioned2021-03-05T10:12:01Z
dc.date.available2021-03-05T10:12:01Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationKARATOP B., Kubat C., Yıldız İ., "Risk Perception Analysis with FAHP in Turkish Brand Patented Automobile Production", International Journal of Scientific and Technological Research, cilt.5, ss.201-211, 2019
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.otherav_a1e4a4f3-34ed-4115-bb71-f23015ab069e
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/108449
dc.identifier.urihttps://www.iiste.org/Journals/index.php/JSTR/article/view/46775/48299
dc.description.abstractToplumda statü göstergesi olarak kabul edilen ürünlerin pazara sunumundan önce çeşitli analizlerin detaylı yapılması gerekir. Otomobil de toplumda statü göstergesi olarak kabul edilen ürünlerdendir. Pazara sunumu öncesinde algı analizinin yapılması pek çok fayda sağlayacaktır. Üretimi gerçekleşmemiş bir ürün için algı analizleri aynı zamanda müşterinin beklentisini de ortaya koymaktadır. Bu algı potansiyel müşterinin satın alma eğiliminde olumsuz etkiler oluşturuyor ise bireyin ürün hakkında risk algıladığından bahsedilebilir. Risk algısı finansal, psikolojik, fiziksel, fonksiyonel, sosyal ve zaman kriterleri açısından bireyin satın alma kararını etkiler. Gerçek hayatta her alanda karşılaşılan risk algısı belirsizlik özelliği taşıyan çok kriterli bir kavramdır. Çalışmada çok kriterli karar verme (ÇKKV) problemlerinde sık kullanılan AHP yöntemi ile belirsizliklerde başarılı sonuçlar veren bulanık mantık yöntemi bir arada kullanılmıştır. Makale Türk Marka Patentli Otomobil (TMPO) üretiminde risk algısı bulanık analitik hiyerarşik proses yöntemi (BAHP) ile gerçekleştirilmiştir. Potansiyel müşterinin risk algısı ile istek ve beklentileri sunulmuştur.
dc.language.isoeng
dc.subjectMühendislik ve Teknoloji
dc.subjectMühendislik, Bilişim ve Teknoloji (ENG)
dc.subjectMühendislik
dc.titleRisk Perception Analysis with FAHP in Turkish Brand Patented Automobile Production
dc.typeMakale
dc.relation.journalInternational Journal of Scientific and Technological Research
dc.contributor.departmentSakarya Üniversitesi , ,
dc.identifier.volume5
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage201
dc.identifier.endpage211
dc.contributor.firstauthorID399052


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster