dc.contributor.author | AYDEMİR, Umut Veday | |
dc.contributor.author | KAYSİ, Feyzi | |
dc.contributor.author | GÜROL, Aysun | |
dc.contributor.author | KATMER-BAYRAKLI, Vildan | |
dc.date.accessioned | 2021-03-05T09:24:46Z | |
dc.date.available | 2021-03-05T09:24:46Z | |
dc.identifier.citation | KATMER-BAYRAKLI V., KAYSİ F., AYDEMİR U. V. , GÜROL A., "Öğretim üyelerinin uygulanmakta olan pedagojik formasyon programina yönelik algi ve deneyimleri", International Conference on Quality in Higher Education (ICQH), Sakarya, Türkiye, 24 - 25 Kasım 2016 | |
dc.identifier.other | vv_1032021 | |
dc.identifier.other | av_9db83247-ac57-4d9a-9ded-85f78f8e5026 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12627/105938 | |
dc.identifier.uri | https://avesis.istanbul.edu.tr/api/publication/9db83247-ac57-4d9a-9ded-85f78f8e5026/file | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, pedagojik formasyon eğitiminin öğretim elemanları tarafından değerlendirilerek görüşlerinin alınmasını sağlamaktır. Çalışmada nitel araştırma yaklaşımı benimsenmiştir. Bu bağlamda bu araştırmada öğretim üyelerinin deneyimlerini ve algılarını daha iyi tanımlanmasına ve anlaşılmasına olanak sağlayan nitel araştırma desenlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Katılımcıların belirlenmesinde amaçlı örneklem türlerinden maksimum örneklem tercih edilmiştir. Katılımcılarla yapılan yüz yüze görüşmelerde veriler, yarı yapılandırılmış görüşme soruları yardımıyla toplanmıştır. Katılımcıların izinleri doğrultusunda görüşmeler ses kayıt cihazı ile kayıt altına alınmıştır. Toplanan veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışma kapsamında elde edilen bazı sonuçlara göre; fen-edebiyat mezunlarına pedagojik formasyon eğitimin verilmesi ve bunun belli bir planlama ile yapılması yer almaktadır. Ayrıca hâlihazırdaki derslerin teori ve uygulamalarının yetersiz olduğu anlaşılmaktadır. Son olarak sınıflardaki öğrenci sayısının çok görülmesi dikkat çeken sorunların başında ifade edilmiştir. Çalışmanın önerileri arasında, pedagojik formasyon eğitimi alınacak kararlardan önce öğretim üyelerinin görüşlerini göz önünde bulundurulması yer almaktadır. Ayrıca pedagojik formasyon eğitiminin iyi bir şekilde planlanarak ve sistemli bir şekilde yürütülmesi sağlanmalıdır. Son olarak, pedagojik formasyon eğitimi almak isteyen adayların uygulama sürelerinin uzatılması sağlanmalıdır. .
Anahtar Kelimeler: Pedagojik formasyon eğitimi, Öğretmenlik mesleği, Öğretim üyeleri | |
dc.language.iso | eng | |
dc.subject | Sosyal ve Beşeri Bilimler | |
dc.subject | Sosyal Bilimler Genel | |
dc.subject | Sosyal Bilimler (SOC) | |
dc.title | Öğretim üyelerinin uygulanmakta olan pedagojik formasyon programina yönelik algi ve deneyimleri | |
dc.type | Bildiri | |
dc.contributor.department | Maltepe Üniversitesi , , | |
dc.contributor.firstauthorID | 295502 | |