Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorPalloş, Aylin
dc.contributor.authorKARAMAN TURAN, NURAY
dc.contributor.authorEskimez, Zehra
dc.contributor.authorKAYA, NURTEN
dc.contributor.authorAKTAŞ, AYLİN
dc.contributor.authorKaya, Hatice
dc.contributor.authorYalçın Atar, Nurdan
dc.date.accessioned2021-03-05T08:24:14Z
dc.date.available2021-03-05T08:24:14Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationKAYA N., Kaya H., Yalçın Atar N., KARAMAN TURAN N., Eskimez Z., Palloş A., AKTAŞ A., "Hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin öfke ve yalnızlık özellikleri", HEMŞİRELİKTE EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DERGİSİ, cilt.9, ss.18-26, 2012
dc.identifier.issn1305-0397
dc.identifier.otherav_98ae5495-73a6-42bc-901d-a60eefab7a78
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/102729
dc.identifier.urihttp://www.kuhead.org/jvi.aspx?pdir=kuhead&plng=tur&un=KUHEAD-40326&look4=
dc.description.abstractAMAÇ: Bu çalışma hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin öfke ve yalnızlık özelliklerini belirlemek amacı ile yapılmıştır. YÖNTEMLER: Tanımlayıcı kesitsel türde planlanan araştırmanın evrenini, bir Hemşirelik Yüksekokulu ve bir Sağlık Yüksekokulu’nun Hemşirelik, başka bir Sağlık Yüksekokulu’nun Ebelik Bölümü’ndeki 1002 öğrenci, örneklemini ise gelişigüzel örnekleme yöntemi ile seçilen toplam 667 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmaya başlamadan önce kurumlardan yazılı, öğrencilerden sözlü bilgilendirilmiş onam alınmıştır. Veri toplama aracı olarak Öğrenci Tanıtım Formu, Sürekli Öfke ve Öfke İfade Tarzı Ölçeği ve UCLA Yalnızlık Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde; tanımlayıcı istatiskler, Pearson korelasyonu, bağımsız gruplarda t testi, tek-yönlü ANOVA testleri kullanılmıştır. BULGULAR: Öğrencilerin %88.6’sının kız, yaş ortalamasının 20.57 (SS=1.98), sürekli öfke düzeyi puan ortalamasının 21.61 (SS=5.18); Öfke Tarzı Ölçeği’nin kontrol altına alınmış öfke alt boyutunun puan ortalamasının 21.59 (SS=4.73); dışa vurulmuş öfke alt boyutunun puan ortalamasının 16.68 (SS=3.92); bastırılmış öfke puan ortalamasının 17.74 (SS=3.89), UCLA-Yalnızlık Ölçeği puan ortalamasının 36.28 (SS=10.01) olduğu görülmüştür. Öğrencilerin Sürekli Öfke ve Öfke İfade Tarzı Ölçeği puanları ile UCLA Yalnızlık Ölçeği puanları arasında istatistiksel olarak anlamlılık taşıyan ilişkiler bulunmuştur. Öte yandan öğrencilerin cinsiyet, yaş, eğitim gördüğü okul, okuldaki sınıfı, ekonomik durum, hemşirelik/ebelik mesleğini isteyerek seçip seçmediği değişkenleri ile Sürekli Öfke ve Öfke İfade Tarzı Ölçeği ve UCLA Yalnızlık Ölçeği puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklar belirlenmiştir. SONUÇ: Hemşirelik ve ebelik öğrencileri öfke ve yalnızlık duygularını yaşayabilmektedir. Hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin öfke enerjisini olumlu bir şekilde kullanmaları için rehberlik programlarının düzenlenmesinin gerektiği ve böylece yalnızlık da dahil ilişkili sorunların çözümlenebileceği düşünülmektedir.
dc.language.isotur
dc.titleHemşirelik ve ebelik öğrencilerinin öfke ve yalnızlık özellikleri
dc.typeMakale
dc.relation.journalHEMŞİRELİKTE EĞİTİM VE ARAŞTIRMA DERGİSİ
dc.contributor.departmentİstanbul Üniversitesi , ,
dc.identifier.volume9
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage18
dc.identifier.endpage26
dc.contributor.firstauthorID656841


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster