Search
Now showing items 1-10 of 16
Halvetiyye’de Atvâr-ı Seb ‘a Yazma Geleneği ve Sofyalı Bâlî’nin Atvâr-ı Seb ‘a Risalesi
(2007)
Halvetiyye Tarikatı, nefis terbiyesini esas alan tarikatlardan birisidir. Bu tarikata mensup şeyhler,
sâlikin manevî yolculukta nefis mertebeleri ile ilgili ihtiyaç duyduğu hususları açıklamak üzere
Atvâr-ı Seb‘a adıyla ...
Kuşeyrînin Nahiv İlmine Dair Tasavvufî Yorumu
(Sakarya Üniversitesi, 2009)
Bu makalede, İslami ilimlerin bir bütün olduğu gerçeğinden hareketle Tasavvuf ile Nahiv ilminin kullanmış olduğu terminolojinin benzerliklerine dikkat çekilmiştir. Nahiv ilminin kullandığı terminoloji tasavvufi açıdan ...
Vahdet-i Vücûd Üzerine Yazılmış Bir Risâle: Erbilî’nin Mir’âtü’ş-şühûd fî beyâni Vahdeti’l-vücûd’u
(2009)
Bu çalışmada, Kâdirî şeyhlerinden Abdülkadir b. Muhyiddin el-Erbilî’nin (ö.1897) vahdet-i vücûd
risalesi çerçevesinde konu ile ilgili görüşleri ele alınmıştır. Tarikat mensuplarının vahdet-i
vücûda yaklaşımlarını üç ...
Azerbaycanlı Bir Mutasavvıf: Muhammed Nâsih Efendi (1917-1996)
(2002)
Bu çalışmada Kuzeybatı Azerbaycan'da faaliyet gösteren Muhammed Nasih Efendi'nin biyografisi ve dini-tasavvufi görüşleri ele alınmaktadır. Makalede Nakşibendiyye tarikatına mensup olan şeyhin hayatı, silsilesi, faaliyetleri ...
Mustafa Kemâleddin Bekrî ve Tasavvufî Görüşleri
(Erkam Yayınları, 2005)
Mustafa Kemâleddin el-Bekrî, Halvetiyye tarîkatının Bekriyye şubesi kurucusudur. Abdülgani en-Nablûsî’nin himayesinde yetişti. Şam’da tanıştığı Halvetî-Şâbânî şeyhi Abdüllatîf b. Hüsâmeddin’e intisap etti. Şeyhinin vefâtından ...
Türk Tasavvuf Kültüründe Tarikat Kıyafetleri ve Sembolik Anlamları
(2008)
Her din ve düşüncenin kendi mensuplarına bazı manaları ifade etmek için kullandıkları sembolleri vardır. İslam tasavvuf kültüründe de pek çok sembole rastlanır. Bunların
en dikkat çekenleri tarikat ehlinin giydiği ya da ...
Muhammed Sâdık Efendi (1724-1794) ve Nefis Mertebeleri Çerçevesinde İnsan Bakışı
(Üsküdar Belediyesi, 2006)
Muhammed Sâdık Efendi, Üsküdar Alacaminare Tekkesi’nde yaklaşık on beş yıl şeyhlik yapmış ve burada halkın manevî yönden yetişmesine katkıda bulunmuş bir Nakşi şeyhidir. Bu çalışmada, onun "Ma‘rifetü’n-nefs" adlı eserinde ...
İsmail Hakkı Bursevî’ye göre “Libâs” Kavramı
(2005)
Bu çalışmada Celvetîye tarikatının kurucusu Azîz Mahmud Hüdâyî’nin (ö.1038/1628) dördüncü kuşak halifesi ve kendi adıyla anılan Hakkıyye kolunun da kurucusu kabul edilen İsmail Hakkı Bursevî’nin tasavvufa dair eserlerinde ...
Türk Tasavvuf Kültüründe Sufilerin Ölüme Bakışı ve Cenaze Merasimleri
(2009)
Sufilere göre ölüm hayatın bir meyvesi, kul ile yaratıcısı arasındaki ayrılığın son bulmasıdır. Sufiler ölümü ihtiyari ve ıstırari olmak üzere iki şekilde değerlendirmişlerdir. Sufilerin ölüm konusundaki düşünceleri onların ...
Temelleri İznik’te Atılan Bir Tasavvuf Yolu: “Eşrefiyye”,
(2005)
Bu çalışmada Kadiriyye'nin kendi adına bir kol nispet edilen Eşrefoğlu Rumi'nin hayatı, eserleri, tasavvufi eğitimi ve düşüncesi ele alınmaktadır. Eşrefiyye'de bey'at ve intisap, evrad, ezkar, seyr u süluk vb. konular ...