Search
Now showing items 1-8 of 8
Antik Yunan Tragedyasının Metafiziği
(Yapı Kredi Yayınları, 2008-04)
Kral Midas bir gün Dionysos’un bilge satirlerinden Silenos’u ormanda yakalar. Evrenin bilgisine sahip olduğunu düşündüğü Silenos’tan paha biçilmez bir bilgi alma peşinde olan Midas, ona insan için en iyi şeyin ne olduğunu ...
Don Cristobita İle Dona Rosita nın Acıklı Güldürüsü Dramaturji ve Reji Notları
(İstanbul Üniversitesi, 2002-01)
Nisan-Mayıs ve Kasım 2001‘de sahnelenen ―Don Cristobita ve Dona Rosita‘nın
Acıklı Güldürüsü‖, İ.Ü. Edebiyat Fakültesi Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji
Bölümü‘yle İ.Ü. Öğrenci Kültür Merkezi Tiyatro Kulübü‘nün ortak ...
Epik Tiyatro ve Gestus Kavramı Üzerine
(İstanbul Üniversitesi, 2007-01)
The most important characteristic of Bertolt Brecht's epic theatre is that it aims to
enable the audience to have a critical perspective. To this end, the characters and
the social context within which they are in are ...
Tiyatronun Eğitim, Din ve Politika ile İlişkisinin Kökleri Üzerine
(İstanbul Üniversitesi, 2003-01)
In this article, the use of art, especially drama in education, religion and politics and the pre-causes of “censorship in art” are discussed. When the roots of theatre, which derive from rituals, are studied, it is revealed ...
Thebai Söyleninde Uyum (Harmony) ve Ölçü (Sophrosyne) Düşüncesi
(İstanbul Üniversitesi, 2004-01)
Legends have explanatory traces of the social and political lives of the societies that
create them. Measure and harmony are two concepts that dominated almost all
Greek life until 8th century B.C. These concepts also ...
Oresteia: Bir Modern Devlet ve Adalet Tartışması
(İstanbul Üniversitesi, 2011-04)
"Kabile reisi" ve kabile devleti‖ gibi ifadeler Türkiye‘deki siyasal söylem içinde hakaret olarak kullanılır. Bu ifadeler söz konusu kişilerin veya toplumların "modern bir devlet"e sahip olmadıklarından dolayı ilkel, vahşi, ...
Geleneksel Türk Tiyatrosunun Ölümü
(İstanbul Üniversitesi, 2013-05)
Geleneksel Türk tiyatrosu türlerinin ne zaman ve nasıl ortaya çıktıklarına dair bilinmeyen noktalar çok fazladır. Örneğin Karagözün Mısır’dan
mı yoksa Çin’den mi geldiği konusunda kesin konuşabilmemiz için yeterli
kaynağımız ...
Bakmak Görmek ve Orpheus Miti
(İstanbul Üniversitesi, 2012-05)
Batı edebiyatının hatta genel olarak sanatının “bakma” ve “görme” eylemlerinin
tehlikesi üzerinde şekillendiğini söyleyebiliriz. Batı’dan Doğu’ya geldiğimizde ise, -özellikle
Ortodoks Hıristiyanlık ve Sünni İslam ...