dc.contributor.author | Erdem, Birol | |
dc.contributor.author | Tanrıverdi, Haluk | |
dc.date.accessioned | 2021-03-04T13:36:44Z | |
dc.date.available | 2021-03-04T13:36:44Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Erdem B., Tanrıverdi H., "BANKACILIKTA HİZMET KALİTESİNİN KURUM İMAJINA VE MÜŞTERİBAĞLILIĞINA ETKİSİ VE BİR ARAŞTIRMA", ULUSLARARASI HAKEMLİ PAZARLAMA VE PAZAR ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, cilt.01, sa.1, ss.77-99, 2014 | |
dc.identifier.other | av_7d59e1e6-b8ca-4511-8577-e29437fbb21c | |
dc.identifier.other | vv_1032021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12627/85648 | |
dc.identifier.uri | https://avesis.istanbul.edu.tr/api/publication/7d59e1e6-b8ca-4511-8577-e29437fbb21c/file | |
dc.description.abstract | Günümüzde yaşanan acımasız rekabet mücadelesinden ekonominin can damarı sayılan
finans sektörü de nasibini almıştır. Gerek ülkemizde gerekse dünyanın diğer ülkelerinde
küresel bankaların ülke finans pazarlarına nüfus edip ulusal bankaları satın alma hızları
artmıştır. 2000'li yıllarında başlarında ülkemizde görülmeye başlanan banka devirleri
sayesinde ulusal bankalarla ve piyasaya giren küresel bankalar arasında Pazar payı
mücadelesi başlamıştır. Böyle bir rekabet ortamının içinde bankalar pazar paylarını
koruyabilmek için mevcut müşterilerinin devamlı olarak kendilerinin sunduğu hizmetten
faydalanmasını sağlamalıdırlar. Bilindiği gibi hizmet kalitesi diğer sektörlerde olduğu gibi
bankacılık sektöründe de artık bir zorunluluk haline gelmiştir. Bu çalışma kapsamında
gerçekleştirilecek uygulama ile İş Bankası müşterileri için hizmet kalitesinin, bankanın kurum
imajına ve müşteri bağlılığına olan etkileri çok yönlü ele alınmıştır. Bu çalışmada yüz yüze
anket yöntemi uygulanmış, anket sonuçlan da regresyon analizi, faktör analizi ve korelasyon
analizi gibi yöntemlerle değerlendirilmiştir. Son kısımda da bankalara; müşteri tatminini
sürekli kılmak için hizmet kalitelerini nasıl iyileştirecekleri ve bankaların ülkemizde ki
küresel bankaların kurum imajlarıyla baş edebilmeleri için şu anki kurum imajlarını nasıl
düzeltecekleri yönünde tavsiyelerde bulunulmuştur. | |
dc.language.iso | eng | |
dc.subject | İşletme | |
dc.subject | Sosyal ve Beşeri Bilimler | |
dc.subject | İŞ | |
dc.subject | Sosyal Bilimler (SOC) | |
dc.subject | Ekonomi ve İş | |
dc.title | BANKACILIKTA HİZMET KALİTESİNİN KURUM İMAJINA VE MÜŞTERİBAĞLILIĞINA ETKİSİ VE BİR ARAŞTIRMA | |
dc.type | Makale | |
dc.relation.journal | ULUSLARARASI HAKEMLİ PAZARLAMA VE PAZAR ARAŞTIRMALARI DERGİSİ | |
dc.contributor.department | Trakya Üniversitesi , , | |
dc.identifier.volume | 01 | |
dc.identifier.issue | 1 | |
dc.identifier.startpage | 77 | |
dc.identifier.endpage | 99 | |
dc.contributor.firstauthorID | 2199854 | |