BİLANÇOLARDA YER ALMAYAN DEĞERLER: MARKALAR VE BİR ARAŞTIRMA (BİST 100 İLE BRAND FINANCE KARŞILAŞTIRMASI)
Özet
Finansal raporlama konularındaki en önemli sorunlardan biri, varlıkların tanınması ve değerlerinin ölçülmesidir. Uluslararası Finansal Raporlama Standartları’nda, şirketlerin tescil ettirmiş oldukları tüm markaların şirketlerin varlığı olduğu kabul edilmiş, ancak bu değerlerin bilançoya alınması, “maliyetlerinin bilinmesi” koşuluna bağlanmıştır. Bu koşul, şirketlerin kendi yarattıkları bu önemli değerlerin bilançoda yer almasını engellemektedir. Bununla birlikte bir şirketle ilgili tüm kişi ve kuruluşların şirket değeri veya marka de- ğeri konusunda büyük ilgi ve bilgi beklentisi olduğu bir gerçektir. Bu çalışmada, öncelikle markanın değişik tanımlarına ve marka değerleme modellerine yer verilmiştir. Yapılan araştırmada, Türkiye için marka değerleme sonuçlarını paylaşan Brand Finance kuruluşunun sonuçları ile BİST (Borsa İstanbul) 100 endeksine dâhil edilen şirketlerin bilanço varlıkları karşılaştırılmıştır.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/49200https://avesis.istanbul.edu.tr/api/publication/43ac6ac5-b057-45cd-b505-3df22178bfad/file
Koleksiyonlar
- Makale [2276]