Başlık için Temel İslam Bilimleri Bölümü listeleme
Toplam kayıt 53, listelenen: 31-50
-
Mehmed Akif ve Kur'an-ı Kerim'in Tercümesi
(Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 1996-03-01)Bu çalışmada Mehmet Akif'in Kur'an tercümesi yönündeki çalışmaları ele alınmaktadır. Bunun için Akif'in Safahat adlı eserindeki şiirleri ve başta Sebilurreşad olmak üzere dergilerde yayınlanmış makaleleri incelenmeketdir. ... -
Mevlânâ Hâlid-i Bağdâdî’ye Göre Mürid-Mürşid İlişkisinin Boyutları
(2012)Bu çalışmada Mevlana Halid-i Bağdadi'nin (ö. 1242/1827) tasavvufi terbiyede ihlas, edeb, muhabbet, feyiz vb. kavramlar çerçevesinde tasavvufi anlayışı ele alınmakta ve incelenmektedir. Ayrıca niyet, rabıta, iletişim ve ... -
Muavvizeteyn Üzerine Bir Değerlendirme
(İstanbul Üniversitesi, 2005-08-25)Muavvizeteyn (Muavvizetan) Kur'an'ın 113 ve 114. surelerine verilen ortak isirndir. Nüzül şekli ve sebebi itibariyle tartışmalara konu olan Muavvizeteyn, aynı zamanda Kur'an'dan olup olmadığı yönünde de alimlerimiz arasında ... -
Muhammed Sâdık Efendi (1724-1794) ve Nefis Mertebeleri Çerçevesinde İnsan Bakışı
(Üsküdar Belediyesi, 2006)Muhammed Sâdık Efendi, Üsküdar Alacaminare Tekkesi’nde yaklaşık on beş yıl şeyhlik yapmış ve burada halkın manevî yönden yetişmesine katkıda bulunmuş bir Nakşi şeyhidir. Bu çalışmada, onun "Ma‘rifetü’n-nefs" adlı eserinde ... -
Muhammed Zâhid el-Kevserî ve Tasavvuf
(2007)Bu çalışma ilmi ve tasavvufi bir muhitte yetişen Düzceli Muhammed Zahid el-Kevseri'nin genel olarak tasavvufa yaklaşımını konu edinmektedir. Tevessül, istiğase ve rabıta gibi tartışmalı konulardaki görüşleri ortaya konulmaya ... -
Mustafa Kemâleddin Bekrî ve Tasavvufî Görüşleri
(Erkam Yayınları, 2005)Mustafa Kemâleddin el-Bekrî, Halvetiyye tarîkatının Bekriyye şubesi kurucusudur. Abdülgani en-Nablûsî’nin himayesinde yetişti. Şam’da tanıştığı Halvetî-Şâbânî şeyhi Abdüllatîf b. Hüsâmeddin’e intisap etti. Şeyhinin vefâtından ... -
Osmanlılarda Tefsir Çalışmaları
(Yeni Türkiye Dergisi Yayıncılık, 2000-10-25)Bu çalışmada Osmanlılarda tefsir hareketi ele alınmaktadır. Osmanlıda tefsir eğitiminden bahsedildikten sonra yetişmiş büyük müfessirler ve yazdıkları tefsirler üzerinde durulmaktadır. Bu cümleden olarak Ebussuud Efendi, ... -
Ölümsüzlük Arzusu veya Uzun Süre Yaşamak Meselesi -Dini Referanslar ve Bilimsel Gelişmeler Işığında Bir Değerlendirme-
(Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 2005-06-15)Bu makalede, insanlığın kadîm bir rüyası olan uzun süre yaşama veya ölümsüzleşme konusu, dinî referansların ışığı altında ve genetik alanındaki gelişmelerle ilişkilendirilerek anlatılmaktadır. Bilindiği gibi insanların ... -
Şabaniyye’nin XVIII. Yüzyıl Ortadoğu ve Kuzey Afrika Serüveni: Mustafa b. Kemâleddin Bekrî Örneği
(2012)Bu çalışmada Karabaş-ı Velî’nin üçüncü kuşak halifesi Mustafa b. Kemâleddin Bekrî’nin; Şam, Kudüs ve Kahire gibi İslam dünyasının önemli merkezlerinde Halvetî-Şabanî geleneğine bağlı kalarak yapmış olduğu faaliyetleri ve ... -
Tarîkat Gülleri ve Sembolik Anlamları
(2005)Bu çalışmada tarikatların kullanmış oldukları motiflerin deruni ve sembolik anlamları ele alınmıştır. Çeşitli tarikatların kullanmış oldukları gül motifleri incelenip çeşitli sembolik anlamları ifade edilmeye çalışılmıştır. -
Temelleri İznik’te Atılan Bir Tasavvuf Yolu: “Eşrefiyye”,
(2005)Bu çalışmada Kadiriyye'nin kendi adına bir kol nispet edilen Eşrefoğlu Rumi'nin hayatı, eserleri, tasavvufi eğitimi ve düşüncesi ele alınmaktadır. Eşrefiyye'de bey'at ve intisap, evrad, ezkar, seyr u süluk vb. konular ... -
The Issue of Chanting the Adhan in Languages Other than Arabic and Related Social Reactions against it in Turkey
(İstanbul Üniversitesi, 2006-09-15)The adhan is one of the distinguishing characters of Islam. It is chanted five times a day in Muslim countries out of minarets. The adhan is simply supposed to inform people that it is time for prayer. In this work, it is ... -
The Shorttest Way to Gos (Is Through) Love (Especially in Jalaladdin al-Rumi)
(2011)In this paper I will try to present the way to love and its peculiarities as the Sufis interpret it with reference to Hujwīrī (d. 1077), Najmaddin al-Kubrā (d. 1221) and specially Mawlānā Jalāl al-dīn al-Rūmī (d. 1273). ... -
Türk Tasavvuf Kültüründe Sufilerin Ölüme Bakışı ve Cenaze Merasimleri
(2009)Sufilere göre ölüm hayatın bir meyvesi, kul ile yaratıcısı arasındaki ayrılığın son bulmasıdır. Sufiler ölümü ihtiyari ve ıstırari olmak üzere iki şekilde değerlendirmişlerdir. Sufilerin ölüm konusundaki düşünceleri onların ... -
Türk Tasavvuf Kültüründe Tarikat Kıyafetleri ve Sembolik Anlamları
(2008)Her din ve düşüncenin kendi mensuplarına bazı manaları ifade etmek için kullandıkları sembolleri vardır. İslam tasavvuf kültüründe de pek çok sembole rastlanır. Bunların en dikkat çekenleri tarikat ehlinin giydiği ya da ... -
Türklerde Kur'an Çalışmaları
(1999-06-15)Bu çalışmada Türklerin Müslüman olduktan sonra Kur'an'a yaptıkları hizmetler üzerinde durulmaktadır. Bu çerçevede Türkerlin Kur2an'ın öğrenilmesi ve hıfzı yönündeki gayertleri, ayzdıkları tefsirler, yaptıkalrı tercümeler ... -
Tıp Bilişimi e-Çalıştayı Açılış Konuşması
(2020-09-30) -
Tıp Bilişimi e-Çalıştayı Açılış Konuşması
(2020-09-30) -
Uygurlarda Kur’an Çalışmaları
(2004-06-25)Bu çalışmada uzun bir tarihi geçmişi olan Uygur Türklerinin Kur'an çalışmaları yönündeki gayretleri ele alınmaktadır. Çalışmada öncelikle, henüz bağımsız bir devlet olmadıkları için çok iyi tanınmayan Uygur Türklerinin ... -
Ürdün Üniversitelerinde Tefsir Alanında Yapılan Çalışmalar
(İstanbul Üniversitesi, 2003-10-15)Bu çalışmada Ürdün üniversitelerinde Tefsir alanında yapılan çalışmalar ele alınıp tanıtılmıştır. Bu amaçla öncelikle Ürdün yüksek öğretim sistemi ve bu sistem içerisinde dînî eğitim veren kurumlardan bahsedilmiş, daha ...