Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBabacan Çörekci, Tuğçe
dc.contributor.authorKavut, İsmail Emre
dc.date.accessioned2023-10-10T13:11:21Z
dc.date.available2023-10-10T13:11:21Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationBabacan Çörekci T., Kavut İ. E., "Oyun Mekânlarında Mekânı Tanımlayan Öğelerin Boyuta Bağlı Değişimi: It Takes Two Örneği", Journal of Interior Design and Academy, cilt.2, sa.2, ss.149-172, 2022
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.otherav_2dc2197d-eff1-4e53-8d12-3207a7475c05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/190480
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.53463/inda.20220108
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.53463/inda.20220108
dc.description.abstractMekânın anlamlandırılabilmesi ve tanımlanabilmesi için kullanıcıların içinde bulundukları ve etkileşim halinde oldukları mekânları duyuları, bilgi ve tecrübelerinden faydalanarak algılaması gerekmektedir. Mekânın tanımlanması ile mekânın örgütsel sistemleri arasında bir ilişki bulunmaktadır. Bir mekânı tasarlayarak yerleri yaratmak tasarımcının görevlerinden biridir. Tasarım eğitimi sürecinde kullanıcının ihtiyaçları doğrultusunda gerekli mekân düzenlemeleri yapılarak kullanıcının ihtiyacını ve mekânın gereksinimlerini karşılamak önemlidir. Oyun ile öğrenme tasarımcılara bir kavramı deneyimleme imkanlarının olamadığı durumlarda kurgusal mekânlarda bu deneyimi kazanabilme olanağını sağlar. Kullanıcı deneyiminin yanı sıra oyuncular için mekânsal öğeleri ve bunların tasarımın temelinde yer alan oran, ölçek, renk, ritim, denge, ahenk ve düzen gibi kavramların deneyimlenmesi de sağlanabilmektedir. Kurgusal mekânlar ve özellikle oyun mekânları oyuncuya kararlarını kendi verebilmesi ve mekânı bütünüyle deneyimleyebilme olanağı sağlaması bakımından mekânın tasarımını temel alan mimarlık, iç mimarlık disiplinlerinde öğretim materyali olarak kullanılabilir niteliktedir.
dc.language.isotur
dc.subjectSanat ve Beşeri Bilimler
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.subjectSanat
dc.subjectİç Mimarlık
dc.subjectİç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
dc.subjectDiğer
dc.subjectMimari
dc.subjectGörsel Sanatlar ve Gösteri Sanatları
dc.subjectMüzecilik
dc.subjectFizik Bilimleri
dc.subjectSanat ve Beşeri Bilimler (AHCI)
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.subjectMİMARİ
dc.subjectSANAT
dc.subjectSosyal Bilimler ve Beşeri Bilimler
dc.titleOyun Mekânlarında Mekânı Tanımlayan Öğelerin Boyuta Bağlı Değişimi: It Takes Two Örneği
dc.typeMakale
dc.relation.journalJournal of Interior Design and Academy
dc.contributor.departmentMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi , ,
dc.identifier.volume2
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage149
dc.identifier.endpage172
dc.contributor.firstauthorID4458185


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster