Gaziantep İli Şahinbey İlçesinde Öğrenim Gören Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencileri Özelinde Bilgi Toplumu Ve Dijital Kültür Kavramı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Özet
Teknolojinin pek çok olumlu yönünün bulunmasının yanı sıra, olumsuz
etkilerinin de olduğu unutulmamalıdır. Günümüzde teknolojinin olumlu taraflarını
kullanıp, olumsuz yönlerinden etkilenmeyen, dijital çağda doğru bilgiye nasıl
ulaşılması gerektiğini bilen ve teknolojinin eğlence kısmına kendini kaptırmayarak
okuma alışkanlığına etki etmemesini sağlayan toplumlar, bilgi toplumu olma yolunda
hızla ilerlemektedirler.
Çalışmamızda, bilgi toplumu olma yolunda, bilgiye en hızlı ve doğru bir
biçimde ulaşabilmek için teknolojinin öğelerinden nasıl ve ne şekilde faydalanmamız
gerektiği araştırılmış, gençlerimizin teknolojiyi doğru ve etkili kullanmalarının
öneminin anlatılması hedeflenmiştir. Gençlerimizin okuma alışkanlığını ve
kütüphane kullanımını engellememesi için dijital dünyada dikkat etmeleri gerekenler
ve dijital kütüphanelerin kullanımının önemi bu çalışmada belirtilmiştir. E-kitap, e-
devlet gibi dijital kültürün önemli öğelerinin dünya ülkelerine kıyasla ülkemizdeki
durumunun tespiti yapılmıştır. Araştırmamızın son bölümünde ise teknoloji ve
okuma alışkanlığı arasındaki ilişki incelenerek ortaöğretim 9. Sınıf öğrencilerine
yönelik iki ölçek ve bir anket çalışması gerçekleştirilmiş ve sonuçları analiz
edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre teknoloji bağımlılığı ile kitap okuma
alışkanlığı arasında negatif yönlü bir ilişkinin olduğu anlaşılmıştır. Cinsiyete göre
incelendiğinde ise kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre daha fazla okuma
alışkanlığına sahip olduğu, ancak teknoloji kullanımı açısından kız ve erkek
öğrenciler arasında anlamlı bir fark olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca araştırmada kız
öğrencilerin interneti erkek öğrencilere göre daha fazla eğitsel amaçlı kullandıkları, erkek öğrencilerin ise çevrimiçi oyunlara kız öğrencilere göre daha fazla zaman
ayırdıkları anlaşılmıştır.
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: