Tedarik Zinciri Yeterliliklerini Artırmada Inovasyon ve “Büyük Veri (Big Data)” nin Etkileşimini Değerlendirme
Özet
<p>Bugün devasa veri yığınları arasından anlamlı ilişkilerin, örüntülerin ve eğilimlerin ortaya çıkarılmasına büyük ihtiyaç duyulmaktadır. Kurumsal içerik ve uygulama verileri, sosyal medyadan gelen veriler, algılayıcı verileri ve üçüncü taraflardan gelen veri akışları da dâhil olmak üzere veri çeşitliliği ve hacmindeki patlama, işletmelerin ve müşterilerinin birbirleriyle etkileşim yöntemini önemli şeklide değiştirmektedir. Bu baskı özellikle birbirine entegre olma becerisini geliştirmeye çalışan tedarik zincirlerindeki inovasyon yönetiminde bilginin güvenirliği, doğru bilginin, doğru yöntemler ile ortaya konulmasında çok daha fazla hissedilmektedir. Bu durum, işletmeleri hem yapılandırılmış hem yapılandırılmamış verileri yönetmede “büyük veri” yi kullanmaya yönlendirmektedir. Büyük veri, çok daha yüksek frekanstaki bilgiyi şeffaf ve kullanışlı hale getirerek önemli potansiyeli ortaya çıkarabilmektedir. Böylece, içsel ve dışsal bilginin kullanımına dengeli bir bakış getirmekte, geleceği daha iyi tahmin yeterliliklerini destekleyen ve “büyük resmi” görmeyi sağlayan iş analitiği uygulamalarını iyileştirebilmekte ve müşterilere ulaşma konusunda daha derinlemesine bilgiyi sağlayabilmektedir. Tedarik zinciri ortakları arasında iyileştirilen iletişim ve bilgi bağlantıları; işletmelere ait hem iç hem dış tüm kaynakları bir araya getirerek müşterilerine, ortaklarına, paydaşlarına ve tedarikçilerine inovasyonu yönetmede değerler sunan bir ana enformasyon kaynağı oluşturabilir. Bu çalışmada tedarik zinciri yeterliliklerini artırmada inovasyon ve büyük verinin etkileşimini ele almak üzere literatür taraması yapılarak, bu etkileşimin itici güçleri, karşılaşılan sorunlar ve engeller, kullanılan teknolojiler ve yöntemlerle geleceğe ilişkin öngörülerin incelenmesi amaçlanmaktadır.</p>