The Changing Roles of English Language Teachers
Özet
Değişen dünya ve buna paralel olarak İngilizce öğretimindeki yeniliklerle, İngilizce öğretmeninin rolü de kaçınılmaz bir şekilde değişmektedir. Günümüz dünyasında, sadece bilgiye sahip olmak yeterli değildir; bireylerin aynı zamanda eleştirel düşünen, problem-çözen ve dönüştürücü entelektüel (değişim elçisi) olma yetilerine sahip olması beklenmektedir. Yabancı dil müfredat geliştirme sürecinde kurumsal faktörlerin etkisini inceleyen doktora çalışmasının bir parçası olarak, bu çalışmada öğretmenlerin algıları doğrultusunda İngilizce öğretmenlerinin değişen rolleri vurgulanmaktadır. Araştırmaya 2010-2011 yılında İstanbul’daki 5 devlet ve 7 özel üniversitenin İngilizce hazırlık biriminde görev yapan 342 okutman katılmıştır. Bu çalışmada, Likert-ölçeğine göre hazırlanmış önermelere öğretmenlerin verdikleri cevaplarla elde edilen katılımcı bakış açıları yoluyla mevcut öğretmen rolleri analiz edilmiş ve tartışılmıştır. Öğretmenlerin gerçekleştirdiği roller 3 temel kategori altında analiz edilmiştir: sadece bilgiyi aktaran öğretmenler, uygulamaları üzerine düşüncelerini yansıtan öğretmenler, değişim elçisi olarak çalışan öğretmenler. Sonuçlar, çoğu öğretmenin halen içeriksel bilgiyi iletme rolünü korumakta olduğunu; dahası, yapılanlara eleştirel bakarak uygulamaları üzerine düşündüklerini; fakat henüz çok fazla öğretmenin sosyal elçi olmadığını göstermektedir.
Koleksiyonlar
- Bildiri [64839]